Menu

Ancona opět slibuje nové trolejbusy

Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 11. 2024 18:04
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Letos před létem se Ancona rozhodla, že neuskuteční zatrolejování trasy Piazza Cavour – Piazza Hugo, aby byl navrácen do provozu již v minulosti existující zatrolejovaný okruh ve vnitřní části města o celkové délce cca 6 km, ačkoli to město lidem slibovalo už před covidovými časy. Stávající vedení radnice bez větších podrobností uvedlo, že se ukázalo z finančního hlediska jako komplikované revitalizovat necelé dva kilometry dříve opuštěné trati mezi oběma výše zmíněnými náměstími, tak aby se zároveň vyhovělo platným bezpečnostním předpisům. Město přitom už v minulosti dostalo od státního ministerstva přiklepnutou velkorysou částku ve výši více než 6 mil. EUR, aby infrastrukturu obnovilo a nakoupilo šest nových vozidel, tudíž je otázkou, kolik peněz by si na městě představovali, aby takto krátký úsek obnovili. 

Každopádně se radní před létem rozhodli, že na přerušený trolejbusový okruh zavedou parciální trolejbusy a žádná trolej se znovu na chybějící místa zavěšovat nebude. O tom, že by vzhledem k rozhodnutí nestavět trolejovou trať došlo ke snížení očekávaných nákladů, se samozřejmě radnice nikde nezmínila. Plán nakoupit šest trolejbusů dle informací z místních médií nadále trvá, proč se ale čeká už pátý rok na vypsání výběrového řízení, známo není. Nyní se navíc objevila informace, že by mělo být pro Anconu nakoupeno devět nových trolejbusů, a to z národního plánu obnovy a odolnosti. Tyto vozy by měly být dodány do ledna 2026 a dle všeho by měly nahradit devět starších trolejbusů, které jsou dnes v Anconě v provozu na jediné místní lince. Celkem by tedy mohlo být v Anconě do dvou až tří let 15 nových vozidel. Co bude ale realitou, ukáže jen čas. Dodejme, že i poslední tři léta provoz trolejbusů v Anconě citelně skomíral, na jediné existující lince se opakovaně objevovaly autobusy, v některých dnech sloužily i coby 100% náhrada. 

Podobné články