Ve čtvrtek 6. srpna 2020 se kromě potvrzení přidělení prostředků na rozvoj janovské trolejbusové dopravy rozhodlo italské Ministerstvo infrastruktur a dopravy přidělit finance ve výši téměř 7 mil. eur na rozvoj trolejbusové dopravy v jiném městě, a to Anconě.
Jak jsme již informovali v lednu tohoto roku (viz zde), Ancona se rozhodla obnovit tzv. trolejbusový prstenec obnovou jednak dvoustopého úseku vedeného v tunelu Risorgimento a jednak části návazného úseku směrovaného momentálně už jen do vozovny, z něhož však do dnešních dnů zbývá už jen torzo. Celková délka sítě tímto naroste ze 7,6 km na 10 km.
Ke stávajícím 9 vozidlům (3 článková a 6 sólo) přibude díky státní kase dalších 6 vozů s minimální kapacitou 140 osob. Je tedy jasné, že do města zamíří další kloubové trolejbusy; dosud nebyly informace v této věci veřejné, byť i tak je očekávaná cena za jedno článkové vozidlo značně vysoká (23,13 mil. Kč/ks).
Připomeňme, že anconský trolejbusový provoz je dlouhé dekády v setrvalém skomírání a nic na tom v tomto století nezměnilo ani pořízení několika málo nových vozů či částečná obnova některých úseků. V provozu se často objevují na řadě kurzů podle „italské tradice“ autobusy a v souvislosti s aktuální koronavirovou situací pak byly ponechány krátké vozy mimo provoz, takže se nejednou stane, že do ulic není vypraven vůbec žádný trolejbus (to se ostatně stávalo i dříve). Nezbývá než věřit, že s obnovou provozu na onom prstenci, přerušeného v 70. letech 20. století, dojde ke změně k lepšímu. Stavební práce by mohly začít ještě v tomto roce.