Jediný tuzemský exemplář autobusu Solaris InterUrbino 12 vystřídal po dvou a půl letech opět svého majitele. Klíče k vozu převzala od Arrivy City ARANEA, jež pro největšího soukromého hráče na poli městské autobusové dopravy v Praze zajišťuje subdodávky. Nový majitel vůz do provozu uvedl včera dne 22. června 2022 na části nočního pořadí 397/51, na němž bude společně s navazující 52. InterUrbino jezdit stabilně.
Ačkoli řada středněpodlažních meziměstských autobusů InterUrbino figuruje na trhu již od roku 2010, obývá Českou republiku stále jediný stroj. Tím je původem předváděcí vůz s rodným listem vydaným 2011. Ten v tuzemsku působí od poloviny zmíněného roku, přičemž až do odprodeje v lednu 2013 obrážel pod českým zastoupením Solarisu dopravce nejen u nás, ale také na Slovensku, v Lotyšsku či v polské části Slezska. Tehdy se také poprvé podíval do Pražské integrované dopravy, a sice k dopravcům Martin Uher a ČSAD POLKOST. Následně červený autobus koupila Arriva Morava, jež jej až do léta 2019 vysílala z provozovny Ostrava především na spoje směřující do Zlínského kraje. Mezitím si vůz oblékl reklamu na společnost Elektrowin a v září 2017 poté jako jeden z prvních i korporátní lak Arriva blue.
V září 2019 bylo InterUrbino pro nadbytečnost převeleno pod Arrivu City, pod níž poprvé vyjelo v pátek 20. 12. na dvojici spojů tehdejší linky 176101 (E99) z Prahy do Čechtic a zpět. Vůz opatřený ev. č. 9367 následně měsíc sloužil na lince 333, odkud se přesunul právě na dálkové výkony, na nichž v první polovině roku 2020 nahrazoval omlazované Crosswaye. Nejvíce dní nakonec autobus strávil na linkách protínajících naskrz Ladův kraj, na něž autobusy vyjíždí ze statku v Ondřejově.
Pod hlavičkou firmy ARANEA a ev. č. 1487 bude InterUrbino stabilně k vidění na „opatovských“ linkách Arrivy City čísel 326, 327 a 397, které jezdí do Jesenice, resp. v případě poslední jmenované do modletického skladu Kauflandu. Není bez zajímavosti, že do zmíněných oběhů 397/51 a /52 patří také spoje smluvní linky do pekárny PENAM v Herinku, do níž vůz pravidelně jezdil už ve druhé polovině roku 2021 v rámci celodenního oběhu odděleného od běžné linkové vozby.