Fiaskem skončilo výběrové řízení na vyprojektování a stavbu tří nových trolejbusových tratí v Avellinu. Podobně jako v nedávném výběrovém řízení na stavbu trolejbusové trati v Chieti, ani v Avellinu se nikdo nepřihlásil. Nejedná se ovšem o překvapení: výběrové řízení vypsané na konci prosince 2022 bylo natolik komplikované, že s jeho podmínkami měli problém i potenciální domácí zájemci.
Jednak se po firmách chtělo, aby tratě vyprojektovaly a pak postavily, ale tendr už předem obsahoval různé detaily budoucích konstrukcí a technologií, což bylo příliš svazující. Zájemci o účast pak měli na přípravu složité nabídky jen něco málo přes měsíc času; v únoru sice došlo k prodloužení termínu do 27. února, ale ani to nevedlo k tomu, aby se v soutěži nějaká nabídka objevila. Město nicméně míní soutěž v nejbližších dnech znovu odstartovat.
Avellino na tento březen dále slibuje konečné zprovoznění svého lehkého metra, jenže definitivní datum ještě není známo: čeká se totiž na vydání ministerského rozhodnutí a poté na autorizaci od regionu Kampánie. Třebaže je starosta Avellina optimistický a věří v březen, skepse je stále na místě. Například v lednu 2023 se odehrálo další překvapení, když se objevil požadavek od ministerského orgánu Ansfisa, aby město provedlo úpravy na systému ochrany trolejového vedení. Ten samý orgán přitom už loni vyžadoval na trolejbusové infrastruktuře různé změny a pak tyto úpravy na podzim schválil. Proč se tedy z jeho strany objevil požadavek nový, není známo.