Maďarský státní autobusový dopravce Volánbusz (člen skupiny MÁV) uzavřel výběrové řízení na dodávku až 160 částečně nízkopodlažních autobusů pro příměstskou dopravou, které bylo vypsáno již v prosinci loňského roku. K podpisu rámcových smluv by mělo v případě, že nedojde k odvolání neúspěšných uchazečů, dojít na přelomu září a října, kdy uplyne zákonem daná blokační lhůta.
Soutěž přilákala čtveřici účastníků, a sice lokální dealery značek Iveco Bus (ECO-tech visiON Kft.), Daimler Buses (Omnibus Hungária Kft.), MAN Truck & Bus (MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.) a maďarského výrobce autobusů Inter Traction Electrics Kft., jenž nabízí autobusy s obchodním jménem Reform stavěné na podvozcích Mercedes-Benz.
MAN nabízel svůj model MAN Lion’s Intercity LE turecké produkce, avšak na výzvu zadavatele neposkytl potřebné doklady ke své nabídce, takže musel být z tendru vyřazen. Výrobce vozů Reform 501 LE odmítl garantovat svou cenu v rámci nezbytného prodloužení tzv. zadávací lhůty (ta s ohledem na dlouhé hodnocení nabídek uplynula a zadavatel ji musel prodloužit, což ovšem vyžadovalo souhlas uchazečů s tím, že jejich dříve nabídnutá cena bude i nadále platná). Nutno říci, že producent z Debrecenu k tomu neměl důvod, protože jeho nabídka přesahující 41 mld. forintů (okolo 2,6 mld. Kč) se tak jako tak zjevně umístila v poli poražených a prodlužováním své účasti v tendru by nic Inter Traction Electrics Kft. nezískal, neboť dealer Iveca nabídl cenu výrazně nižší (33,37 mld. forintů, tj. cca 2,1 mld. Kč), stejně jako zástupce Daimleru, jenž si vozy nacenil na přibližně 38 mld. forintů (zhruba 2,4 mld. Kč).
Volánbusz může uzavřít rámcové smlouvy se dvěma uchazeči – což s ohledem na odpadnutí konkurence znamená, že by ke kontraktům měli dokráčet právě zástupci značek Iveco Bus a Daimler Buses. První z nich nabízel Crossway LE LINE, přičemž výroba by měla tradičně probíhat v českém závodě ve Vysokém Mýtě. Daimler se přihlásil s novou generací svého částečně nízkopodlažního vozu Setra MultiClass 500 LE, jenž je vyráběn v Turecku. Rámcové smlouvy počítají s čerpáním v průběhu nadcházejících tří let, Volánbusz ale teoreticky nemusí dílčí objednávky vůbec využít.