Před několika týdny, 7. března 2022, odstartovaly v Barceloně stavební práce na novém tramvajovém úseku Glòries – náměstí Verdaguer. Tento úsek je prvním ze dvou, které umožní propojení tamních dvou oddělených tramvajových sítí zvaných Trambesòs (zastávka Glòries je jednou ze zastávek tohoto systému) a Trambaix. Dokončení stavby o délce 1,8 km a třech zastávkách se očekává v příštím roce a pro účely rozšíření tramvajového provozu se město rozhodlo ve spolupráci s regionální správou Generalitat de Catalunya připravit výběrové řízení na tři nové tramvaje, které před pár dny vypsal místní koordinátor veřejné dopravy, Autoritat del Transport Metropolità. Za pětičlánkové vozy jsou barcelonští činovníci ochotni vynaložit včetně DPH 17 102 582,47 EUR, což je 418 mil. Kč, a tedy závratných 139 mil. Kč za jedno vozidlo. Proč bude stát každá ze tří tramvají tolik peněz, je záhadou.
Dodání vozidel má proběhnout do 17 měsíců od podepsání smlouvy a místem dodání je vozovna systému Trambesòs. Pokud se výběrové řízení neprotáhne (otevírání obálek má být na pořadu 8. června 2022), svezou se Barceloňané novými tramvajemi na Vánoce příštího roku. Pro druhý úsek z náměstí Verdaguer až ke konečné zastávce systému Trambaix, Francesc Macià, se počítá s pořízením 15 tramvají. Výběrové řízení ovšem ještě není aktuální, neboť propojení obou systémů tímto zhruba 2km úsekem se neočekává před rokem 2025.
Dodejme, že na obou tramvajových systémech je provozováno dohromady 41 obousměrných tramvají výrobce Alstom, typu Alstom Citadis 302, z toho 37 pochází z počátku tohoto milénia a 4 byly dodány roku 2011. Z 41 tramvají jich 23 působí na systému Trambaix.