Menu

Belkommunmaš dodá 20 trolejbusů do Kišiněva, odstartoval výrobu vozů pro Sarajevo

Kišiněvské „kloubáky“ od Belkommunmaše jsou neparciální. (foto: Belkommunmaš)
Kišiněvské „kloubáky“ od Belkommunmaše jsou neparciální. (foto: Belkommunmaš)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
10. 10. 2021 17:49
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Po dokončení dodávek celkem 35 trolejbusů na jaře tohoto roku se kišiněvský dopravní podnik RTEC rozhodl dne 27. září 2021 podepsat s Belkommunmašem smlouvu na dodání 20 nových sólo trolejbusů. Informoval o tom předevčírem běloruský výrobce. 

Připomeňme, že loni bylo objednáno Kišiněvem 20 parciálních (značeny jako RTEC 6232100DM3), 10 klasických sólo (BKM 321) a 5 klasických kloubových trolejbusů (BKM 43303 Vitovt Max II), jejichž dodávka běžela od září 2020 do dubna 2021. Za všemi těmito trolejbusy stojí rukopis Belkommunmaše, který je dodával v různých stádiech výroby do Kišiněva RTEC, jenž si je následně dokončoval sám. Kromě toho přišly loni v listopadu do města ojetá ex-rižská Trollina (5 ks) a na přelomu let 2020 a 2021 Škody 24 Tr Irisbus Citelis (20 ks) a letos v létě také dva ex-italské Phileasy.

Vůz s běloruskou karosérií v Kišiněvě. (foto: Belkommunmaš)

K nim se brzy přidá právě objednaných 20 trolejbusů BKM 321, které zapadají do loňské strategie moldavského hlavního města pořídit v horizontu několika málo let 120 nových trolejbusů. Vozy budou tradičně vyráběny v kooperaci s RTEC, když budou rozpacovány v Minsku a dokončovány v Kišiněvě. Zda budou mít novou karoserii jako vozy pro bulharskou Vracu, Belkommunmaš neuvedl a stejně tak se nevyjádřil k tomu, zda budou vozy parciální. Při této příležitosti uveďme, že vozy s novou karosérií začal Belkommunmaš s příchodem letošního léta označovat přídomkem „Olgerd“, ty se staršími karosériemi pak přídomky „Syabar“ (hranatější čelo) a „Vitovt“ (kulatější čelo).

Z nedávné podzimní prezentace prvního nového trolejbusu pro Sarajevo, která byla uspořádána pro představitele sarajevského kantonu. (foto: Belkommunmaš)

Uveďme ještě, že Belkommunmaš v létě zahájil sériovou výrobu 25 parciálních kloubových trolejbusů pro Sarajevo. Vozy jsou reprezentanty typu BKM 43300D, který byl však pro Sarajevo mírně upgradován. Nejviditelnější změnou jsou upravené rysy na čele vozidla. Trolejbusy typu BKM 43300D jsou zatím v provozu pouze ve Vitebsku (3 ks) a Minsku (50 ks), trolejbusy příbuzného, neparciálního typu BKM 43303 Vitovt Max II pak v Kišiněvě (5 ks) a Petrohradu (20 ks), zatímco bázový prototyp BKM 43303А Vitovt Max Duo jezdí v Rovnu. 

Podobné články