Berlínský DP (Berliner Verkehrsbetrieb; BVG) převzal dne 11. 1. 2024 ve stanici Olympia-Stadion do zkušebního provozu první z jednotek metra řady nové generace z produkce společnosti Stadler. Výrobu až 1 500 vozů zajišťuje závod v Pankowě přímo v Berlíně, kde dokonce přímo pro výrobu těchto vlaků vznikla nová hala.
Stadler uspěl v obřím kontraktu v hodnotě zhruba 81 mld. Kč už v červnu 2019, avšak podpisu smlouvy se dočkal až na jaře roku 2020, kdy mohla být finálně podepsána smlouva poté, co byly odmítnuty a vyčerpány všechny možnosti protestu francouzského Alstomu. Zakázka počítá s dodáním tvarově a technicky maximálně unifikovanými vozidly dvou různých šířek a profilů. Jako řada JK jsou označovány vozy určené pro tzv. maloprofilové metro (trasy linek vystavěné v letech 1896–1913, na nichž mohou být provozována vozidla o šířce max. 2,3 m). Vozidla se šířkou vozové skříně 2,65 m nesou výchozí označení J. Z obřího kontraktu bylo prozatím objednáno 376 vozů, z toho 236 v provedení J a 140 v provedení JK. Dne 11. 1. 2024 slavnostně představená jednotka, jež byla nyní předána do zkušebního provozu, odpovídá verzi JK, tedy maloprofilovému metru.
Dodávka proběhla se zhruba ročním zpožděním oproti původnímu harmonogramu. Na vině bylo zhroucení dodavatelských řetězců po vypuknutí Covidu-19, protažené následně v důsledku války na Ukrajině. Namísto v prosinci 2022 se tak metro dostalo na koleje až v lednu 2024, přičemž několik dříve avizovaných termínů předání bylo předtím odřeknuto.
S novými vlaky se nejprve podrobně seznámí pracovníci údržby, současně již začala školení strojvůdců metra. První soupravy (celkem bude ve zkušebním provozu 24 vozů) budou alokovány v depu Grunewald, odkud budou vyjíždět na trasy linek U1 až U4 nejprve zkušebně bez pasažérů, načež se od konce léta 2024 očekává dvanáctitýdenní zkušební provoz s cestujícími. Poté by měly být již do provozu předávány sériové vozy, jejichž výroba běží na plné obrátky.