Švýcarská metropole v současné době provozuje pouze tři trolejbusové linky, pro jejichž obsluhu jí postačuje 28 vozů z let 2017 až 2019 z produkce lokálního hegemona trhu – společnosti Carrosserie HESS AG. Od léta 2026 by k linkám čísel 11, 12 a 20 měla přibýt čtvrtá trolejbusová trasa číslo 10, na níž by měly být nasazeny tříčlánkové trolejbusy.
Místní dopravce BERNMOBIL vypsal loni na podzim výběrové řízení, jež počítalo s dodáním celkem 13 vozů o délce cca 25 m, které by měly být nasazeny na trase z od nádraží v Bernu do Könitzu/Schliernu. Podle očekávání se stal vítězem švýcarský výrobce se svým modelem lighTram® 25 DC, který nabízí až 48 míst k sezení (a celkově pak zhruba třetinový nárůst kapacity v porovnání s klasickým 18m autobusem/trolejbusem). Ve městě již dnes 14 těchto trolejbusů jezdí.
Na 5,5 km dlouhé trase linky číslo 10 má být částečně využito stávající trolejové vedení a částečně nově vybudovaná infrastruktura (mezi zastávkami Monbijou a Brühlplatz), zhruba 60 % trasy mají trolejbusy projíždět na trakční baterie, které zvládnou vysoké nabíjecí a vybíjecí proudy. Dle údajů výrobce mohou být instalované baterie nabíjeny výkonem až 350 kW.
Doplňme, že pořizovací cena jednoho tříčlánkového vozu ve švýcarských podmínkách činí takřka 45 mil. Kč (1,7 mil. švýcarských franků).