Anglický Blackpool, známý svou slavnou pobřežní tramvajovou linkou a dlouhou historií tramvají sahající až do roku 1885, oznámil dne 6. 12. 2024, že zastavuje na dobu neurčitou provoz své flotily turistických tramvají. Na 11 km dlouhé trase vedené z větší části podél nábřeží Atlantiku, tak zůstaly v provozu už jen nízkopodlažní vozy Bombardier Flexity 2 (18 ks z let 2010 až 2017).
Blackpool byl mezi léty 1962–1992 jediným britským městem, kterému se podařilo uchovat jeho tramvajový provoz, byť také zde měly tramvaje namále. Městská síť byla v průběhu 60. let prakticky zlikvidována a zůstala jen turisticky atraktivní linka podél moře. Dnes sice počet turistů nedosahuje nejslavnější éry a na městě je jeho zašlá sláva viditelná (bohužel) téměř na každém kroku, jakmile se ovšem člověk dostane na dohled oceánu (a tím i do blízkosti tramvajové trati), závan slavné minulosti vás přece jen pohladí.
Součástí historického dědictví je i místní početná sbírka historických tramvají, která doplňovala standardní přepravní nabídku v intervalu 20–30 minut vždy o sobotách a nedělích, státních svátcích a během školních prázdnin (za zvláštní tarif). Přestože jízdy retro vozy – pravidelné i objednané – byly mezi veřejností velmi populární, padlo počátkem prosince 2024 rozhodnutí o jejich zastavení.
Důvodem mají být údajně stupňující se obtíže při souběžném provozu moderních vozů Flexity 2 (ty přitom ve městě slouží již 12 let) a historických tramvají. Problémy mají být spojeny také s údržbou vozidel, obecně s bezpečnostní a se současným zázemím vozovny (historické tramvaje využívají areál starší vozovny, který je napojen samostatnou tratí a jenž slouží současně jako muzeum, nicméně i zde je absence finančních prostředků na první pohled viditelná).
Po rozšíření tramvajového provozu k severnímu nádraží (kratičká odbočka uvedená do provozu od 12. 6. 2024) se v Blackpoolu začaly i u tramvají používat asistenční systémy pro detekci překážek (ODAS) a pro prevenci kolize a překročení rychlosti (COMPASS). Ty byly zavedeny především s ohledem na hustý pohyb (nezřídka i podnapilých) osob v blízkosti tramvajové trati. Vozidla staré konstrukce těmito systémy vybavena nebyla, což nakonec vedlo až k rozhodnutí – v duchu provařeného hesla „safety first“ (bezpečnost především) – pravidelný provoz historických tramvají zastavit. Provozovatel sice ujišťuje, že si je důležitého kulturního dědictví v podobě starých tramvají vědomý a že bude hledat cesty, jak sloučit jejich provoz s moderními požadavky na bezpečnost, jak by měla/mohla koexistence moderních a historických tramvají vypadat, ale neuvádí.
Blackpool disponuje v současné době 35 historickými tramvajemi (z toho tři jsou tvořeny stálými soupravami tzv. „dvojčitých vozů“, takže samostatných vozidel je 38) z let 1901–1986, z nichž však pouze sedm bylo momentálně provozních. Mimoto tvoří součást sbírky i pět tzv. „Illuminated Trams“ (z toho pouze dvě provozní). Jde o vozidla, které vznikla pro potřeby místního festivalu světel známého jako Blackpool Illuminations, jenž se koná ve městě už od roku 1879. Tyto tramvaje byly záměrně nejrůznějším způsobem kapotované (a pochopitelně osvětlené) do podoby jiných dopravních prostředků, nejčastěji lodí, nechyběl však ani „vlak“ z Divokého západu či (vesmírná) raketa.