Dopravní podnik v německém Kolíně nad Rýnem (Kölner Verkehrs-Betriebe; dále též jen KVB) rozšířil svou objednávku na dodávku vozů Bombardier Flexity z rodiny Swift (typ Flexity Swift HF6), které jsou určeny pro provoz na místní síti městské rychlodráhy (Stadtbahnu).
Ačkoli Kolín nad Rýnem zahájil podobně jako některá další německá města postupný přechod od klasické městské tramvaje k městské rychlodráze, nový pojem „Stadtbahn“ se mezi veřejností takřka neujal a pro většinu občanů města zůstala i vozidla nové generace určená pro provoz na tratích s vyvýšenými nástupišti jednoduše tramvají. S příchodem nízkopodlažních vozů na trh navíc část veřejnosti odmítala další budování vysokých nástupišť v uličním prostoru. Přestože bylo díky nim možné zajistit bezbariérový nástup, šlo o mohutné objekty působící při pohledu na ulici jako překážka. Kvůli tomu od roku 1994 existují ve městě paralelně v podstatě dvě rozdílné sítě, byť veřejnost mezi nimi nerozlišuje. Na jedné jezdí vozidla s nástupní hranou ve výšce 90 cm nad temenem kolejnice, v druhém případě jsou nástupiště standardní – tramvajová – s výškou 35 cm. V obou případech je však provoz v maximální možné míře oddělen od silniční dopravy.
Bombardier byl v posledních letech dvorním dodavatelem nových vozů pro aglomeraci okolo Kolína. První vozy, jež byly posléze zařazeny do rodiny Swift, typové řady K4000 začaly být dodávány od roku 1995 (prototypy, sériové dodávky počínaje rokem 1998), načež následovaly typy K4500, K5000 a K5200, z nichž poslední byly dodány v roce 2011. Zatímco první dva jmenované typy byly určeny pro provoz na nízkopodlažní síti Stadtbahnu, řady K5000 a K5200 již slouží na vysokopodlažní síti. V roce 2015 vyhrál Bombardier výběrové řízení na dodávku dalších vozů Flexity Swift (typ HF6), přičemž zakázka byla vypsána dvojicí měst. Kolín nad Rýnem požadoval 20 vozů s termínem dodání v letech 2020 a 2021, zatímco Düsseldorf (dopravce Rheinbahn) chtěl celkem 42 nových Stadtbahnů, jejichž dodávky byly zahájeny již v roce 2017. Vozidla pro oba dopravce jsou maximálně unifikována. Součástí kontraktu byla také opce na dodání dalších až 16 vozů, která mohla být využita v závislosti na domluvě mezi dopravci oběma subjekty.
Příležitosti nyní využil Kolín, který si objednal dalších 6 vozů (každý o délce 28,4 m), čímž stoupne počet vozů Flexity Swift HF6 na 26 vozů (momentálně se ve městě nacházejí pouze dva vozy, u nichž budou brzy zahájeny rozsáhlé zkušební jízdy). Celkově pak bude mít Bombardier ve městě již 293 svých Stadtbahnů. Jeho čtvrtstoletí trvající nadvláda ale byla loni ukončena, když výběrové řízení na dodání dalších až 64 nízkopodlažních vozů (se zahájením dodávek od r. 2024) vyhrálo překvapivě konsorcium Alstomu a Kiepe Electric.