Dopravní podnik v německých Brémách (Bremer Straßenbahn AG) objednal pět elektrobusů Mercedes-Benz eCitaro, které by měly být do provozu zařazeny počátkem roku 2022. Dopravce si v rámci nabídky výrobce vybral vozidla, které budou vybavena bateriemi s tzv. pevným elektrolytem. Jde o novinku v nabídce Mercedesu, o níž se sice delší dobu hovořilo, nicméně oficiálně představena byla až v letošním roce.
Autobusy budou všechny vyhotoveny ve 12m provedení a řešeny budou jako třídveřové. Nový typ baterií s tzv. pevným elektrolytem, pro něž se používá anglické označení solid-state, které se někdy zkracuje také pouze jako SS-batteries (lze však pochopit, že v Německu zrovna tato zkratka používaná není), mají vyšší energetickou hustotu, takže lze dosáhnout toho, že baterie pojmou větší množství elektrické energie, čímž se prodlužuje dojezd. Maximum, které Mercedes uvádí, je u 12m vozu 441 kWh, zatímco původně šlo u sólo verze o max. 292 kWh (baterie technologie NMC; nikl-mangan-kobalt). Baterie jsou určeny pouze pro pomalé nabíjení. Do Brém budou s vozidly dodány i nabíjecí stanice – tři mobilní o výkonu 40 kW určené pro potřeby dílny a 5 klasických o výkonu až 150 kW.
Elektrobusy budou vybaveny elektrickými plošinami pro vozíčkáře u prvních i druhých dveří, plošina pro odstavení invalidního vozíku se pak bude nacházet jak na obligátním místě naproti druhým dveřím, tak navíc i po pravé straně druhých dveří (toto řešení je typické například pro řadu skandinávských provozů). Samozřejmostí je klimatizace salónu cestujících i řidiče, stále populárnější je pak doplňování autobusů o bezpečnostní systém v podobě asistenta hlídajícího dění v okolí vozidla (mrtvé úhly), čímž jsou chráněni především chodci a cyklisté.