100 parciálních trolejbusů pro hlavní rumunské město by měl dodat polský Solaris Bus & Coach. Oznámil to dnes primátor Bukurešti, Nicușor Dan. Solaris byl v tendru, vypsaném letos v srpnu a následně upraveném po jeho protestech a také po protestech Škodovky, jediným účastníkem. Momentálně vyhodnocení tendru prochází kontrolou u Národní agentury pro veřejná obstarávání, detaily nabídky předložené Solarisem nebyly zveřejněny.
Ačkoli radnice Bukurešti na jaře uvedla, že se 100 elektrobusů, slibovaných občanům už několik let a nikdy úspěšně nevysoutěžených, nebude pokoušet obstarat znovu a namísto toho pořídí 100 trolejbusů, svá slova nedodržela a vypsala už v červnu 2022 nový tendr na 100 12m elektrobusů. V něm soutěžilo 6 firem, z toho tři turecké (BMC, Otokar, avšak ve spojení se svou evropskou odnoží, a Karsan), rumunské zastoupení Mercedesu, polský Solaris a také rumunský dealer BYDu. Vítězství si má odnést turecký Karsan, jenž nabídl odvozeninu svého modelu e-ATA 12 za zhruba 294 mil. RON (cca 14,5 mil. Kč za vůz bez DPH). Zatímco trolejbusy musí být dodány do 22 měsíců, elektrobusy už do 10 měsíců od uzavření smlouvy. Elektrobusy by měly být dodány s režimem pomalého nabíjení, s minimálním garantovaným dojezdem 200 km/provozní den.
Bukurešť kromě toho slibuje brzké vypsání tendru na 22 dalších trolejbusů. To však neřeší otázku, co se zbývající více než stovkou trolebusů, které by bylo třeba rovněž nahradit (momentálně je v bukurešťském parku 227 trolejbusů).