Na zítřejším jednání se bukurešťské městské zastupitelstvo bude zabývat vypracovanou studií příležitostí, která navrhuje koupi 100 sólo trolejbusů a 100 kloubových trolejbusů, jež by měly mít všechny autonomní dojezd minimálně 20 km. Peníze na nové trolejbusy by měly přijít z Národního fondu oživení a odolnosti a regionálního operačního programu Bukurešť-Ilfov.
Očekávaná cena jednoho článkového vozidla bez DPH činí 680 tisíc EUR (cca 16,7 mil. Kč) a sólo vozidla 590 tisíc EUR bez DPH (cca 14,8 mil. Kč). Bukurešť o nové sólo vozy usilovala už v roce 2019, po neshodách s turecko-německým konsorciem, které bylo označeno roku 2020 za vítěze soutěže, však odmítla nové vozy přebírat a spor skončil u soudu. Loni vypsala Bukurešť tržní konzultace na 100 článkových trolejbusů a měla letos v úmyslu vysoutěžit jejich dodavatele.
Pokud by se letos podařilo vysoutěžit rovnou 200 nových trolejbusů, podařilo by se obnovit téměř celý bukurešťský trolejbusový park. Nicméně Bukurešť chce vyřadit jen část starých vozidel, zbytek si po nezbytných opravách ponechá. Dle Adriana Crița, ředitele bukurešťského DP, STB, je cílem zamýšlené investice to, aby část nových vozidel s bateriemi byla poslána do nových lokalit, kde dnes jezdí naftové autobusy. Vyloučena přitom není ani výstavba nových trolejbusových úseků.
Bukurešť dosud možnost pořízení 200 trolejbusů najednou explicitně neuváděla a zmiňovala pro letošek záměr zajistit příchod 100 nových tramvají (již před dodáním), 100 trolejbusů a 100 elektrobusů. Podle primátora Nicușora Dana začíná město přechod na zelenou ekonomiku, k čemuž mají dopomoci právě i moderní trolejbusy.