Bulharské přímořské město Burgas obnovilo v pondělí 3. 2. 2025 trolejbusovou dopravu na jedné ze dvou místních linek. Naposledy byly trolejbusy v ulicích v provozu dne 28. 8. 2022, přičemž nad jejich budoucností visel otazník. Ten ostatně nelze vzhledem k současnému charakteru provozu úplně vymazat ani nyní.
Trolejbusová doprava v Burgasu byla uvedena do provozu 25. 9. 1989. Stejně jako řada dalších bulharských trolejbusových provozů, která v 80. a 90. letech v Bulharsku vznikala, byl i ten v Burgasu charakteristický maximálně úsporným provedením tratí i technického zázemí, což v budoucnu přinášelo nemalé obtíže při udržování těchto provozů a ve výsledku vedlo i k uzavření několika z nich.
V roce 2014 bylo do Burgasu dodáno celkem 22 nových trolejbusů Škoda 26 Tr, jež byly koupeny za prostředky Evropské unie, což vyvolávalo naději směrem k udržitelnosti místního systému do dalších let. Investice se nicméně týkaly jen té části, u níž se mohou političtí reprezentanti fotografovat, tj. vozového parku, vozovna i tratě zůstávaly nadále původní. V roce 2019 byl z důvodu oprav zastaven provoz na lince T2 a od 24. 3. 2020 z důvodu havarijního stavu i na trase T1. Do ulic poté vyrazily trolejové věžky, které provedly nezbytné úpravy, načež se trolejbusy mohly zase vrátit.
Trolejbusový provoz byl znovu zastaven od 28. 1. 2022, a to oficiálně kvůli přetrvávajícímu poklesu cestujících po Covidu-19 a vysokým cenám elektrické energie, velkou roli ale hrála i potřeba vybudování a zprovoznění nových nabíjecích stanic pro elektrobusy, jež vznikly v trolejbusové vozovně a bylo zapotřebí je napojit na napájecí síť. Odstávka trolejbusů trvala rovný měsíc. Od 28. 2. 2022 se do ulic vrátily, ovšem jen na lince T1. Druhá byla dočasně zrušena kvůli rekonstrukci jedné z ulic a stavby kanalizační sítě a vodovodního řadu.
Provoz linky T1 se udržel jen do 29. 8. 2022, kdy byl přerušen na dobu neurčitou, a to opět kvůli opravě silnic, konkrétně ulic Průmyslové (Индустриална) a Čataldža (Чаталджа). Na základě dopravního průzkumu došlo od 3. 1. 2023 sice k jejímu obnovení, avšak nikoli za využití trolejbusů, ale dieselových autobusů, a to navíc pouze v pracovních dnech. Budoucnost trolejbusů zůstávala nejistá, a to i kvůli nákupům elektrobusů, do nichž se Burgas v mezičase díky bruselským penězovodům pustil, když pořídil celkem 56 elektricky poháněných vozů.
V prosinci 2024 poněkud nečekaně začaly opravy trolejového vedení na trase někdejší linky T1, načež se následně objevily v ulicích města i v té době již déle než dva roky odstavené trolejbusy Škoda 26 Tr na zkušebních jízdách. Dne 30. 1. 2025 dopravce Burgasbus oznámil, že se trolejbusy vrátí zpět na linku T1 od 3. 2. 2025, což se skutečně stalo.
Trolejbusový provoz má však poněkud symbolický charakter, neboť je jen doplňkem spojů místního tzv. BRT systému (Bus Rapid Transit), který je obsluhován dieselovými vozy Solaris Urbino 18 s designem MetroStyle a který trasu trolejbusů do značné míry kopíruje, jak vyobrazuje i přiložená mapka. Trolejbusy tak jezdí pouze v pracovní dny ve 25minutovém intervalu, a to jen od 6:27 do 8:32, a následně od 15:41 do 19:01. Kolik z dříve dodaných trolejbusů 26 Tr může být pro provoz využito, sděleno nebylo. Jisté je, že zhruba třetina z nich je již využívána jen jako zdroj náhradních dílů.