Španělský výrobce CAF si ukousl další část z tržní dominance Alstomu na francouzském tramvajovém trhu. Po prvních úspěších v Nantes a v Besançonu (v letech 2012 a 2013) se mu podařilo dodat vozidla také do Saint-Étienne a Montpellieru, k nimž má v letošním roce přibýt ještě Marseille. Předáno či závazně objednáno bylo od roku 2012 už 139 tramvají z rodiny Urbos, k nimž nyní přibude dalších 19, jež budou sloužit na druhé tramvajové lince ve městě Tours ve střední Francii.
V Tours je v současné době v provozu jen jedna tramvajová trasa, jež byla uvedena do provozu 31. 8. 2013. Vozidla v podobě 21 Citadisů 402 dodal Alstom, který také tramvaje vybavil svým zařízením APS pro odběr proudu ze středové kolejnice, neboť v části trasy není používáno trolejové vedení. Vozidla pro druhou tramvajovou linku, jež je momentálně ve výstavbě, budou pocházet už od CAFu, což je i podle francouzských médií nečekané vyústění zadávacího řízení, v němž byl Alstom opět favorizován.
Tramvaje mají mít dle sdělení CAFu podobný design jako současná vozidla od Alstomu. Ten přitom svého času aplikoval křivky, které vzešly z návrhu designového studia RCP Design Global ještě před přiklepnutím veřejné zakázky na zhotovení vozů. Francouzský výrobce tedy nebyl vlastníkem designu a musel převzít návrh, který mu byl zadavatelem předán coby vítězný z ankety mezi širokou veřejností. Lze předpokládat, že obdobný scénář bude nastaven i ve spolupráci s CAFem, který žádnou vizualizaci prozatím neodhalil.
Tramvaje budou reprezentanty rodiny CAF Urbos 3 a budou mít stejně jako předešlá generace vozů od Alstomu délku 42 m. Obsaditelnost má činit 280 osob. Přestože budou vozy určeny primárně pro potřeby linky č. 2, bude možné zajistit i jejich přejezd na trasu linky číslo 1, kde budou moci úsek bez trolejového vedení (cca 2 km) překonávat za pomocí baterií instalovaných ve vozidle.
Doplňme, že druhá tramvajová linky v Tours bude mít délku 12,5 km a nacházet se na ní bude 22 stanic. Její otevření se předpokládá na počátku roku 2028, dodávky tramvají mají proběhnout již v roce 2027.