Čínské město Čching-tao (angl. Qingdao) evidující více než 7 mil. obyvatel dokončilo masivní obnovu svého trolejbusového parku. Od roku 2017 přijímalo v několika dodávkách nové parciální trolejbusy Yutong o délce 10,5 m. Celkem jich do letošního jara mělo Čching-tao získat 108. Nové trolejbusy měly vést k vyřazení všech starých vozidel, zachováno by ovšem mělo být 17 klasických trolejbusů pořízených na počátku minulé dekády. Dle údajů publikovaných v místních médiích nyní město eviduje 125 trolejbusů, což je o něco více než před pár lety, ale o několik desítek méně než třeba na konci 80. let či přelomu 20. a 21. století.
V parku místní dopravní společnosti Shibei Bus Company, která trolejbusy provozuje, se nyní nachází 634 vozidel, mezi nimiž kromě 125 trolejbusů figuruje 489 autobusů na stlačený zemní plyn a 20 elektrobusů. Wang Jingnian, ředitel technického odboru této společnosti, pro čínská média uvedl, že Čching-tao má vysokou vlhkost vzduchu a vysokou salinitu, kvůli čemuž začíná koroze na místních vozidlech dříve než jinde a také míra registrované koroze je vážnější. Proto jsou jeho společností pořizována vozidla, která prošla elektroforézou. Moderní, Čching-taem pořizované trolejbusy skýtají výhody v podobě vysoké trakční síly, nízkých provozních nákladů, nízké hladiny hluku, úsporách energie, ochrany životního prostředí a nulového znečištění. Pro Čching-tao, situované na kopcovitém terénu, jsou pak obzvláště ideální.
Na adresu trolejbusů Wang Jingnian uvedl následující: autobus na CNG má v Čching-tau průměrnou spotřebu 45 m3 plynu/100 km, což odpovídá nákladu 207 juanů/100 km neboli 715 Kč na 100 km. Klasický trolejbus vykazuje průměrnou spotřeu 110 kWh/100 km, což je 77 juanů/100 km neboli 266 Kč/100 km. Parciální trolejbus registruje průměrnou spotřebu 95 kWh/100 km, což je 66,5 juanů neboli 229 Kč/100 km. Dle Jingniana jsou parciální trolejbusy z hlediska nákladů na energie na 1/3 úrovni CNG autobusů. Třebaže tato komparace může být poněkud zkreslená tím, že ředitel odboru neuvedl bližší parametry ke všem daným vozidlům, je jasné, že trolejbus je pro město výhodnějším řešením než autobusy na CNG. K elektrobusům se ředitel nevyjádřil, ovšem podíly jednotlivých zástupců parku této společnosti jsou zřejmé a ve prospěch elektrobusů nehovoří.
Momentálně ve městě provozujícím trolejbusovou dopravu od října roku 1960 existují tři trolejbusové linky čísel 2, 5 a 30 o souhrnné délce více než 20 km. Poslední dvě dekády byla místní síť postupně modernizována a rozšiřována o drobné úseky. Významnější krácení sítě se za existenci místní trolejbusové dopravy neodehrálo.