Menu

Charkov převzal první ze 49 trolejbusů Bogdan financovaných úvěrem EIB

Nový trolejbus se hned po svém příjezdu do Charkova zapojil do přepravní činnosti. Zde jej vidíme dne 22. 10. 2020, den před otevřením nové linky č. 48. (foto: Vadim Pudovkin)
Nový trolejbus se hned po svém příjezdu do Charkova zapojil do přepravní činnosti. Zde jej vidíme dne 22. 10. 2020, den před otevřením nové linky č. 48. (foto: Vadim Pudovkin)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
04. 11. 2020 11:10
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Na jaře 2020 byly vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodávku 49 trolejbusů pro Charkov, které vyhrál ukrajinský Bogdan (viz zde). Ten ve druhé polovině října vyslal do Charkova první z těchto trolejbusů.

Jak jsme uváděli, původní zakázka zněla na 48 vozů, z toho 12 článkových, díky ušetřeným financím v rámci tendru se ale jeden vůz přikoupil navíc. Všechny vozy mají mít nouzový chod o dojezdu zhruba půl kilometru, jeden trolejbus, ten první, letos v říjnu dodaný, má být ale řešen jako parciální s min. dojezdem 20 km. Všechny vozy financuje Evropská investiční banka prostřednictvím svého úvěru a dodány mají být nejpozději ve druhé polovině příštího roku.

Nový trolejbus na projížďce ještě v Lucku, kde byl vyroben. (foto: korporace Bogdan)

Východoukrajinský Charkov zároveň přebírá další parciální trolejbusy typu PTS-12 z lokální produkce, které montuje na bázi karosérií autobusů MAZ ukrajinský Politechnoservis ve městě Brovary (viz zde). S prvními šesti vozy PTS-12 a prvním novým trolejbusem Bogdan T701.17 byla 23. října 2020 zahájena doprava na lince č. 48 operující částečně mimo trolejové vedení. Dle místních představitelů se jedná o první linku na Ukrajině, která nabízí pravidelný interval parciálních trolejbusů pět až šest minut, přičemž do budoucna ještě může být zkrácen (takto krátký interval je typický například pro některé linky Petrohradu).

Podobné články