Ciudad de México minulý týden vypsalo a dnes veřejně vyhlásilo mezinárodní výběrové řízení na až 100 nových sólo trolejbusů, přičemž nejmenší počet dodaných trolejbusů má být 86. Zatímco předchozí zakázky, s výjimkou té první, přihrávalo stávající vedení hlavního města Spojených států mexických čínskému Yutongu bez tendrů, tentokrát soutěž vypsalo.
Problémem je ovšem to, že mezinárodní uchazeči nepřítomní na mexickém trhu de facto nemají možnost se účastnit: dodavatel totiž musí být na radnici registrován a také spolu s nabídkou dodat několik notářsky ověřených dokumentů už do 20. května 2022, přičemž tendrová dokumentace čítá 190 stran. Hlavně pak dokumentace předepisuje až na výjimky přesné rozměry poptávaných vozidel a jejich jednotlivých komponent bez tolerance, takže je šitá na míru předem vybranému výrobci. Není tedy divu, že už 27. května 2022 má být oznámen vítěz soutěže.
Nová vozidla mají být schopna autonomní jízdy na vzdálenost min. 70 km a nahradit by jednak měla staré trolejbusy a jednak posílit ty nedávno dodaná na páteřní trolejbusové lince č. 1. Ačkoli už i u předchozích čínských trolejbusů byla uváděna schopnost dlouhé jízdy na baterie, nikdy je v tomto ohledu nikdo v běžném provozu neprověřoval. Každopádně po 193 trolejbusech dodaných do roku 2021 a letos příchozích 8 vozidlech by měl počet nových trolejbusů v případě objednání všech 100 ks stoupnout v Ciudad de México na 301 (z toho 50 kloubových), ačkoli v dnešním projevu primátorka města uvedla, že bude nových trolejbusů na konci tohoto roku celkem 293.