Leningradská oblast toto léto otevřela otázku možného prodloužení tramvajového systému Čižik na své území, když by byla postavena zhruba 13,5 km dlouhá trať z východního okraje Petrohradu, jmenovitě ze stávající tramvajové konečné linky č. 8 Chasanskaja ulica, do severovýchodně ležícího Vsevoložska. Nejedná se o úplně nový projekt, protože byl na politické úrovni nahrubo diskutován už v roce 2015, avšak tehdy o něj Leningradská oblast neprojevila zájem. V roce 2019 chtěl tímto směrem tramvaje prodloužit koncesionář projektu Čižik, Transportnaja Koncessionnaja Kompanija (TKK), ale nenašel odezvu. Nyní se však hnuly ledy, ostatně Vsevoložsk za poslední dekádu nabral o 15 tisíc obyvatel více, když jich nyní vykazuje už přes 75 tisíc, a početně rostla i menší sídla okolo, což s sebou přineslo podstatně zvýšené dopravní zatížení.
Problémů při prodloužení moderního tramvajového systému za hranice Petrohradu je však několik. Jmenovat můžeme tři největší. Tím prvním je nutnost partnerství soukromého a veřejného sektoru, neboť sídla Lenigradské oblasti, kterými by nová trať procházela především, si takovouto stavbu, hodnota jejíž realizace je odhadována na skoro 16 mld. RUB (tj. nyní skoro 5 mld. Kč), samy nemohou dovolit a ani oblastní rozpočet by potřebné finance v plné výši na stavbu tramvajové trati nevydělil (oblast by zřejmě přispěla jen nějakými 3 mld. rublů, z čehož by jen asi 2 mld. RUB putovalo na stavbu trati a zbytek na spolufinancování několikaletého provozu). Druhým úskalím je přechod z metropole do regionu, což znamená vyřešit otázku rozpodílování nákladů jak na zavedení tramvajové trati, tak na financování následného provozu na ní. S financemi na stavbu ovšem může pomoci federální rozpočet, a to je asi důvod toho, proč se Leningradská oblast nyní rozhýbala. Samotná TKK navíc nabízí za přidělení koncese úhradu 50 až 70 % investičních nákladů, takže na zúčastněné územní celky by připadl jen zlomek nákladů na zavedení tramvajové trati a pořízení vozidel.
Dalším problémem je však střet dvou koncesí, a to té, kterou nyní TKK vlastní, a té, kterou by udělila Leningradská oblast. Ať už by totiž do Vsevoložska jezdily tramvaje z Ladožského nádraží, kde nyní „osmička“ začíná, přímo, anebo by se jednalo o samostatnou linku, na kterou by museli lidé na Chasanskoj ulici z „osmičky“ přestupovat, zcela jistě by se musely nějak upravit podmínky stávající petrohradské koncese a tuto koncesi ještě sladit s novou, leningradskou. Nová trať by totiž po katastru Petrohradu od Chasanskoj ulici běžela ještě nějaké dva až tři kilometry, a není vyřešeno, do jaké koncese by tento nový petrohradský úsek spadl.
Samotný Petrohrad by prodloužení trati přivítal, protože by se zlepšila kvalita obslužnosti městskou hromadnou dopravou pro několik dalších tisíc obyvatel východního okraje města a ulehčilo by se zatíženým silnicím při vstupu do města, nicméně zatím neuvedl, jak by se byl finančně ochoten podílet. Pokud ale dopadnou právě probíhající jednání mezi všemi zúčastněnými stranami dobře, mohlo by se přistoupit k úředním úkonům již příští rok a k zahájení stavebních prací do dvou let.