Menu

Další čínské elektrobusy pro Švédsko

S 15m částečně nízkopodlažními elektrobusy se BYD ve Skandinávii daří. (foto: BYD)
S 15m částečně nízkopodlažními elektrobusy se BYD ve Skandinávii daří. (foto: BYD)
Stáhnout PDF
Autobusy
13. 02. 2023 17:10
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Čínský výrobce BYD pokračuje ve své spanilé jízdě na trhu elektrobusů ve Skandinávii. Švédskému dopravci Transdev AB dodá 52 vozů, z toho 44 o délce 15 m a 8 o délce 12 m. Všechna vozidla mají být nasazena do provozu v provincii Gästrikland na východě Švédska.

Pro BYD se jedná o velice důležitý kontrakt, třebaže Transdev AB patří mezi jeho tradiční zákazníky už od roku 2015. Zakázka je pro čínského producenta zajímavá především z hlediska svého objemu. 15m autobusy v částečně nízkopodlažním provedení (LE; low entry) mají mít dojezd údajně až 450 km, to je ale vzhledem ke kapacitě baterií (563 kWh elektrické energie) možné spíše v laboratorních podmínkách. V případě 12m vozů má být kapacita elektrické energie v bateriích 422 kWh. Připomeňme, že BYD využívá stále u svých elektrobusů baterie LFP (lithium-železo-fosfát).

BYD dodal do Evropy již okolo 3 000 svých elektrobusů, ve Skandinávii jich má jezdit více než 700. Výrobce z Říše středu tak drtí v oblasti tradiční producenty, kteří sklízeli úspěchy v oblasti v minulosti – především domácí Volvo, Scanii, ale také například Solaris, který před dvěma lety představil 15m elektrobus Urbino 15 LE electric s jasným zaměřením na severské země, avšak dosud zde podle dostupných informací s tímto typem autobusu nedokázal tváří tvář producentovi ze země meteorologických balónů prorazit. Doplňme, že kompletace autobusů BYD probíhá pro evropské zákazníky v maďarském závodě.  

Podobné články