Čtyři měsíce po odvezení dvou trolejbusů Škoda 24 Tr (s karoserií „Citybus“, potažmo Agora) z Plzně vyrazily na dlouhou cestu na jih Bulharska zbylé tři zasmluvněné vozy stejného typu, ale již s karoserií Irisbus Citelis. Cílový počet 5 kusů nakonec opravdu zaplnily vozy z lázeňského města, místo Mariánských Lázní jde ovšem o podkrušnohorské Teplice. Trolejbusy do Chaskova dodává společnost TRAM FOR ENVI.
Tak jako nyní budou modro-bílo-žluté trolejbusy Škoda 24 Tr vzpruhou pro malý trolejbusový provoz v Chaskovu, byly svého času i důležitým milníkem v provozu teplickém. A s touto paralelou lze zajít ještě mnohem dále. Na jihu Bulharska debatovali o úplném zrušení tamní skromné sítě v roce 2019, kdy se město rozhodlo investovat nemalou částku do pořízení elektrobusů s dobíječkami. Ty měly uměle dušenou trolejbusovou dopravu zcela nahradit. V lázeňském městě pod Krušnými horami to tehdejší radní napadlo pro změnu roku 2004, a to na základě skutečnosti, že je trolejbus na pořízení přece dražší než autobus. Původní rozvaha proběhla zcela bez zohlednění dalekosáhlých souvislostí, které nakonec donutily ty samé pány radní k názorovému veletoči a nakonec i horlivému přivítání prvních dvou nízkopodlažních trolejbusů ve městě. Po stejné době, jen s rozdílem 15 let, se stejný obrodný příběh začíná psát i v Chaskovu. Rozdíl tkví pouze v tom, že tam se do historie zapsaly s drobným náskokem právě „čtyřiadvacítky“ z Plzně.
První dvojice vozů Škoda 24 Tr ev. č. 165 a 166 obohatila vozový park trolejbusů v Teplicích v dubnu roku 2006, tedy přesně 10 let od dodání poslední várky trolejbusů Škoda 14 Tr17/6M. Nové vozy s karoserií Irisbus Citelis (doplňované o přídomek 1A) konečně nabídly občanům i návštěvníkům lázeňského města pod Krušnými horami trolejbusovou dopravu 21. století a utnuly dosavadní období temna a stagnace. První 100% nízkopodlažní teplické trolejbusy přinesly kromě bezbariérového nástupu i výstupu rovněž výrazné zlepšení úrovně pracoviště řidiče spojené s osazením osvěžovače vzduchu zn. Ebercool. Mimo to samozřejmě celkově hospodárnější polovodičovou výzbroj na bázi IGBT tranzistorů.
Další dva vozy Škoda 24 Tr byly do Teplic dodány ke konci roku 2007 a zprovozněny pod čísly 167 a 168 v prosinci. Poslední várka trolejbusů s karoserií Irisbus Citelis následně přišla na přelomu let 2008 a 2009, kdy Teplice obdržely celkem 3 standardní a 2 kloubové vozy s inovovanou výzbrojí, související s užíváním přídomku BT či 1B. Trolejbusy Škoda 24 TrBT obdržely ev. č. 169–171, kloubové „pětadvacítky“ poté 212 a 213 navazující na vozy Škoda 15 Tr. Pro úplnost dodejme, že celá série vyjmenovaných modro-bílo-žlutých strojů vyjela na linky poprvé v lednu 2009.
S pokračujícími dodávkami dalších nových trolejbusů byly z běžného provozu postupně vyřazeny všechny vysokopodlažní trolejbusy, po kterých přišla řada právě i na „čtyřiadvacítky“. Jako první byl z běžného provozu pro vysoký počet závad odstaven městským provozovatelem dopravy, Arrivou City, na podzim roku 2018 vůz ev. č. 166. Zbylé tři trolejbusy Škoda 24 Tr z let 2006 a 2007 (ev. č. 165, 167 a 168) dojezdily na linkách o rok později v souvislosti se zařazením vozů 32 Tr a 33 Tr s karoserií SOR NS. Po více než roční pomlce byly všechny čtyři vozy nabídnuty k odkupu. 17. února 2021 následně Rada města Teplice schválila jejich prodej uchazeči TRAM FOR ENVI, jenž nabídl za čtveřici vozů nejvyšší kupní cenu, a sice 296 450 Kč včetně DPH.
Na cestu do bulharského Chaskova se v souladu s úvodní pasáží článku vydaly pouze tři trolejbusy. Vůz ev. č. 165 byl naložen na silniční trajler včera, 11. 3. 2021, a rovnou ve večerních hodinách odvezen, „čtyřiadvacítky“ ev. č. 167 a 168 ho následovaly dnes. Nejdéle odstavený a zčásti zkanibalizovaný vůz ev. č. 166 se nového života nedočká a bude novým majitelem ještě v teplické vozovně v ulici Emílie Dvořákové rozebrán na náhradní díly a posléze sešrotován. Zpráva o odvezení zbylých zasmluvněných trolejbusů do Chaskova shodou okolností přichází v průběhu týdne, ve kterém do tamního provozu poprvé zasáhl první z ojetých trolejbusů z Plzně. Stalo se tak v pondělí 8. března a šlo o vůz č. 2420 (ex-498). Trolejbus bývalého ev. č. 503 (nyní 2419) na zprovoznění zatím čeká. Zajímavostí je, že první chaskovské nízkopodlažní trolejbusy promluvily nápadně i do číslování tamních vozů. Namísto řady od čísla 1001 jsou „čtyřiadvacítky“ umístěny za zachování kontinuity posledních dvojčíslí do čísel 24xx.