Středočeský dopravce ČSAD POLKOST pořídil na své linky obsluhované článkovými autobusy další dvojici vozů MAN NG 360 Lion’s City 18C. Nové, svisle pruhované stroje doplnily shodný exemplář zařazený v lednu 2022, čímž se firemní smečka „lvů“ rozrostla až na 26 autobusů německé značky. Společnost se tímto nákupem zároveň stala největším provozovatelem vozů Lion’s City poslední generace v tuzemsku, což si ale přiznejme, že nebylo zrovna těžké. Dopravci k zisku tohoto prvenství totiž stačilo nakoupit pouze 5 vozidel.
ČSAD POLKOST je tradičním zákazníkem výrobce MAN, jehož autobusy odebírá již od roku 2007. Ne náhodou se tak stala firma prvním dopravcem Pražské integrované dopravy, který do svého vozového parku zařadil také zástupce aktuálního provedení modelové řady Lion’s City. Tento primát získal v červenci 2021 po ukončení zkušebního turné, jež v prosinci 2020 nezačalo nikde jinde jak v Kostelci nad Černými lesy, vůz Lion’s City 12C EfficientHybrid ev. č. 1816. Další dvojici autobusů již plnících emisní normu EURO VI-E společnost zařadila do provozu postupně v lednu a březnu tohoto roku. Jako první vyjel 17. 1. na pořadí 706/10 obsluhující výhradně linku trasovanou z Horních Krut přes Zásmuky do Kolína a Žiželic kloubový Lion’s City 18C ev. č. 1886, na nějž 8. března premiérovým nasazením na linky 115 a 227 navázal městský exemplář ev. č. 1818.
Popsané autobusy si však pozici nejnovějších vozů dopravce příliš dlouze neužily, neboť už 10. května 2022 dorazily po předání do areálu společnosti na náměstí Smiřických v Kostelci nad Černými lesy další dva stroje typu MAN NG 360 Lion’s City 18C. Technická specifikace zůstává stejná jako u lednového vozu. Základem pohonného řetězce je motor MAN D 1556 LOH16 o výkonu 265 kW plnící emisní normu EURO VI-E v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6 AP 1620 EcoLife 2. Našim čtenářům dobře známému standardizovanému salonu autobusů pak vládnou sedadla Kiel City Schale Komfort (Ligero) ve tradičním červeném a modrém provedení, opět bez potahu Maappi problematického z hlediska údržby. Ve shodě s předchozím vozem jsou použity také bezpečnostní pásy.
Noví černokostelečtí „lvi“ obdrželi ev. č. 1887 a 1888. Jako první vyjel na linky ve čtvrtek 26. 5. 2022 druhý jmenovaný autobus, jenž je přidělen na 16. pořadí zajišťující linku 381 a tedy spojení Prahy s Kutnou Horou a Čáslaví. Nahradil na něm přitom MAN NG 313 Lion’s City G ev. č. 1868. Stroj ev. č. 1887 by si měl svou premiéru odbýt vzápětí. Flotila kloubových autobusů společnosti ČSAD POLKOST v pracovní dny zajišťuje celkem 17 pořadí, na která bude mít po zařazení nových vozů dopravce celkem 22 autobusů. Dá se tak předpokládat, že dojde k odstavení jednoho staršího stroje z trojlístku ev. č. 1866, 1868 a 1869 (r. v. 2008, 2009 a 2010), jež až na poslední jmenovaný vůz už patří z pohledu množství najetých kilometrů mezi „milionáře“.