Pražská Arriva City do provozu v úterý 28. 11. 2023 zařadila další dvojici autobusů MAN Lion’s City 12C EfficientHybrid. Svisle pruhované posily jsou přiděleny do provozovny Satalice, která už jeden shodný stroj provozuje od loňska, kdy Arriva zakoupila čtyři vozy tohoto typu. Celkem jezdí v Pražské integrované dopravě již 9 mild-hybridních autobusů, z nichž pouze jediný nevyrobil MAN. Většina z nich je soustředěna na východě metropole.
Mild-hybridní autobusy jsou s ohledem na jejich výhody bezesporu velkým trendem, který se pozvolna prosazuje rovněž v tuzemsku. Největší flotilu takových vozidel provozuje ČSAD Slaný, jež nasazuje na městské linky po Jablonci nad Nisou a okolí hned 23 vozů Mercedes-Benz Conecto hybrid. Dalších 6 mild-hybridních Citar C2 LE nasazuje skupina ICOM na linky v rámci IDS JMK, kde působí také ČSAD Tišnov provozující 7 Crosswayů LE LINE 12M Hybrid a 6 vozů MAN Lion’s Intercity LE 12 EfficientHybrid.
V prostředí Pražské integrované dopravy provozují po jednom mild-hybridním autobusu značky MAN dopravci STENBUS (ev. č. 1784) a ČSAD POLKOST (1816), přičemž v případě prvního jmenovaného jde rovnou o článkový vůz. Další stroj nasazuje od letošního března v rámci subdodávek společnost JARMES, která se může pochlubit Crosswayem LE LINE 12M Hybrid (ev. č. 1563). Již v příštím roce 2024 mají poté začít dodávky článkových mild-hybridních Urbanwayů Dopravnímu podniku hl. m. Prahy, který by s ohledem na uzavřenou rámcovou smlouvu na dodání až 140 vozidel měl ostatním dopravcům ve statistice výrazně odskočit. Prozatím ale žebříčku vévodí Arriva City provozující 6 kusů takových autobusů.
První vozy MAN NL 280 Lion’s City 12C EfficientHybrid uvedla Arriva City slavnostně do provozu 9. února 2022, kdy byla čtveřice autobusů ev. č. 9151–9154 představena v prostorách autobusového terminálu Letňany. Všichni „lvi“ s výjimkou vozu ev. č. 9153 připadli do hlavní provozovny v Malešicích, zmíněný stroj poté skončil v Satalicích, odkud hned 10. 2. poprvé vyjel na túrové pořadí 211/33 (celodenní kurz zajišťovaný dvěma řidiči). Odpoledne na něj navázal vůz ev. č. 9151 a o den později také jeho souputník 9152. Poslední z malešických autobusů si na svou premiéru počkal kvůli problémům s dodavatelskými řetězci až do poloviny dubna 2022.
Další dvě posily dorazily do čestlického centra MAN Truck & Bus na konci letošního října. Pražské Arrivě City byly vozy předány v průběhu listopadu, kdy také proběhlo jejich dovybavení pro provoz v PID. Autobusy ev. č. 9168 a 9169 využívají stejný pohonný řetězec jako jejich starší bratři, který sestává z 206kW motoru MAN D 1556 LOH18 a čtyřstupňové automatické převodovky Voith D854.6. Cestujícím opět nabízejí 31 sedadel City Basic z produkce Kielu, jež jsou barevně rozrůzněna. Oba nové přírůstky satalické provozovny poprvé do provozu zasáhly 28. listopadu 2023 odpoledne, kdy vyjely postupně na pořadí 163/54 a 353/14. Druhý jmenovaný kurz sice primárně zajišťuje obsluhu příměstské linky, jelikož ale podobně jako 13. a 15. pořadí přejíždí na vnitropražské výkony (linky 163, 204, 211 a 228), musí být obsluhován odpovídajícím městským vozidlem. Ve stejném šejdrovém turnusu, který vedle jmenovaných kurzů obsahuje také pořadí linek 209 a 211, jezdí dlouhodobě vůz ev. č. 9153, nyní k němu tedy přibyl „lev“ ev. č. 9169. Vůz ev. č. 9168 by poté měl být spjatý především s linkami č. 163, 208, 209 a 211.
Nové autobusy do Satalic přišly také jako náhrada dožívajících městských vozů Irisbus Crossway LE 12M z let 2008 a 2009, které v dohledné době překročí maximální povolené stáří 15 let. Jako první z provozu zmizí před vánočními svátky vůz ev. č. 9318, který je posledním městským standardním autobusem Arrivy City s manuální převodovkou. V červnu, resp. červenci roku 2024 na něj pak navážou autobusy ev. č. 9338 a 9341. Červeno-šedých Crosswayů ve třídveřovém provedení vlastnila pražská Arriva původně pět, dva z nich už na začátku letošního roku odprodala subdodavateli ARANEA. Zahájeno už bylo také vyřazování autobusů SOR BN 12 z let 2011–2012, jejichž flotila se zmenšila zatím o dva kusy (ev. č. 9371 a 9383).