Další z velkých rámcových kontraktů na dodávku nových autobusů uzavřel dopravce Deutsche Bahn. Vítězem tendru na dodání až 940 vozidel se spalovacími motory se stala společnost MAN Truck & Bus, která uspěla se svou řadou vozů MAN Lion’s City a loňskou novinkou MAN Lion’s Intercity LE. Rámcový kontrakt na dodání až 800 elektrobusů poté ovládlo nizozemské Ebusco se svým modelem Ebusco 2.2, jenž je vyráběn nadále v Číně ve společnosti Xiamen Golden Dragon Bus Co. Ltd. (ta i nabízí příbuzný model s odlišnou maskou pod vlastní značkou a označením PIVOT E12).
První vozidla MAN by měla být dodána v roce 2023, celý kontrakt může dopravce vyčerpat nejpozději do roku 2026. Kromě pořizovací ceny byla velká pozornost v rámci výběrového řízení věnována nákladům životního cyklu a spotřebě vozidel. Městské vozy mají být dodány v obou prozatím nabízených délkových variantách, tedy 12 i 18 m, přičemž jako zdroj energie má sloužit buďto diesel, anebo stlačený zemní plyn. U dieselové verze by navíc mělo být minimálně u části dodávky použito řešení s mild-hybridním modulem (prodávané pod obchodním jménem MAN EfficientHybrid). Bližší informace o počtu jednotlivých verzí vozidel, které může DB v následujících letech nakoupit, ovšem zveřejněny nebyly.
V případě elektrobusů byl vybrán produkt společnosti Ebusco, jenž je poněkud maskován jako evropský elektrobus, který má být v Číně „pouze“ vyráběn. Pro nizozemskou společnost, jež v loňském roce za výrazného přispění vládních peněz otevřela nový výrobní závod přímo v Nizozemsku (určený však pro výrobu nové řady vozů Ebusco 3.0), jde po poměrně vlažném startu produkce o druhý velký úspěch v zemi našeho západního souseda, neboť v závěru roku 2021 ovládla překvapivě tendr na dodání 90 elektrobusů pro berlínský DP (rovněž s modelem Ebusco 2.2). Rámcová smlouva na dodání až 800 elektrobusů pro DB může být stejně jako v případě dieselových vozů vyčerpána až do roku 2026. Základní kontrakt pro léta 2023 a 2024, jenž byl už potvrzen, počítá s dodáním 260 dvanáctimetrových vozů.
Obě smlouvy – s MAN i Ebuscem – mohou být vypovězeny v případě, že by vozidla nebyla dodávány včas, případně pokud by některý z obou výrobců nedokázal krýt potřeby náhradních dílů. V takových případech by přitom nemusely DB vypisovat nový tendr, ale mohly by využít podepsané rámcové smlouvy s náhradními dodavateli, kteří se umístili v rámci hodnocení na druhých příčkách. V případě dieselových je tímto subjektem Scania, v případě elektrobusů MAN, z čehož vyplývá, že MAN nebyl daleko od toho, aby původně ovládl i elektrobusovou soutěž, nakonec se však musel sklonit před Ebuscem.
Připomeňme, že Deutsche Bahn jsou největším provozovatelem autobusové dopravy v Německu. Celkově má její dceřiná společnost DB Regio k dispozici více než 10 000 autobusů v téměř 300 oblastech Německa. V roce 2021 přepravily autobusy s červeným logem DB okolo 420 mil. cestujících.