Do slovenské metropole dnes (17. 12. 2021) dorazily první autobusy značky Otokar. Ty do města dodává turecký výrobce na základě vítězství ve výběrovém řízení ze závěru roku 2019. Proti vítězství producenta ze Sakarye se neúspěšně odvolával český SOR.
Přestože v roce 2020 k plnění na základě rámcové smlouvy nedošlo, v květnu 2021 byla přece jen smlouva na dodání nových autobusů podepsána a zahrnovala předání všech 70 dieselových autobusů o délce 18,75 m. Nákup autobusů je financován úvěrem, jehož splácení zohlední město v navýšení financování DPB.
Autobusy využívají 11litrové motory DAF Paccar MX-11 plnící emisní normu EURO VId o výkonu 271 kW. Převod na kola je zajištěn pomocí šestistupňové převodovky z produkce ZF (EcoLife 6 AP 2000B). Od stejného producenta pocházejí také nápravy (přední ZF RL s nezávislým zavěšením kol, střední portálová typu ZF AVN 132 a zadní hnací – rovněž portálová – typu ZF AV 133). Délka vozů činí 18 750 mm, šířka 2 540 mm a výška 3 245 mm. Rozvor náprav je 5 900 mm (mezi první a druhou) a 6 740 mm (mezi druhou a třetí). Obsaditelnost činí v bratislavské konfiguraci 39 míst k sezení (+ řidič) a 116 k stání, celkem tedy 155 cestujících. Autobusy budou klimatizovány (na každém článku se nachází jedna klimatizační jednotka), sedadla mají koženkové čalounění (s barevným rozlišením míst pro osoby se sníženou pohyblivostí), nechybí moderní informační systém (od společnosti BUSE), WiFi připojení, systém počítání cestujících, kamerový systém či USB nabíjecí porty. Zajímavostí je silné determální probarvení okenních ploch, kvůli kterému nejde do vozidla prakticky vidět.
Nákup jednoho autobusu vyšel na částku 254 950 € (cca 6,5 mil. Kč). Právě cena, přepočtená na jedno místo, byla jediným hodnoticím kritériem soutěže. Zatímco v případě Otokaru činila částka pouze 5 052,32 €, druhý SOR nabídl 5562,73 €, třetí Solaris 5 847,68 € a poslední Mercedes 5 850,89 €. Ušetřené prostředky ve výši 5 mil. € (oproti odhadované hodnotě zakázky) za nákup autobusů měly být podle tiskové zprávy reinvestovány do pracovního prostředí zaměstnanců DP (byť není přesně jasné, jak je toto – s ohledem na to, že autobusy kryje úvěr, nikoli vlastní zdroje DPB – myšleno).
První dodávka, který byla dne 17. 12. 2021 slavnostně představena, zahrnuje 8 autobusů, které by měly být po dořešení administrativních náležitostí postupně nasazeny do provozu. Technici bratislavského DP byli přímo přítomni během výroby těchto vozů a dohlíželi na její kvalitu. Zařazení nových autobusů znamená definitivní konec provozu autobusů Karosa B 741 v Bratislavě, a tím i v celém Československu. Jejich posledním provozním dnem byl 26. listopad 2021. Následně byly v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu na Slovensku uzavřeny školy a snížena vypravenost, takže „sedmistovky“ už nebyly zapotřebí (v posledním období jezdily denně tři vozy na vybraných kurzech linek 31 a 75; celkově držel jako provozní rezervu DPB osm vozů B 741 CNG). Jejich další případné nasazení zůstávalo jen v teoretické rovině (pro případ zkrácení nouzového stavu, případně opoždění dodávek nových vozů), se zařazením nových autobusů z Turecka v kombinaci s prodlouženým nouzovým stavem ale tato varianta padá. Předpokládá se, že po zlepšení epidemiologické situace na Slovensku bude realizována s autobusy Karosa B 741 ještě finální rozlučka.