Menu

Do Brna dorazily první autobusy SOR ICN

Nové autobusy SOR ICN 9,5 brněnského DP. (foto: Jan Švaříček)
Nové autobusy SOR ICN 9,5 brněnského DP. (foto: Jan Švaříček)
Stáhnout PDF
Autobusy
16. 12. 2024 18:26
Libor Hinčica
1 minuta čtení

V pátek dne 13. 12. 2024 byly do autobusových garáží Medlánky Dopravního podniku města Brna (DPMB) převezeny první z deseti objednaných autobusů SOR ICN 9,5. Vozidla si moravská metropole objednala v červenci letošního roku, kdy došlo k uzavření soutěže na dodání až 20 malokapacitních autobusů.

Tendru se účastnily dvě společnosti – SOR Libchavy se svým modelem ICN 9,5 nabídl jeden autobus za částku 5,1 mil. Kč, dealer autobusů Zliner měl blíže neupřesněný typ vozidla nabídnout za rovných 6 mil. Kč. V dalších hodnoticích kritériích (vedle ceny s váhou 70 % šlo ještě o délku záruky, garantovanou spotřebu a termín dodání) nabídli oba účastníci shodné parametry (pětiletou garanci a osmiměsíční dobu dodání), pouze v případě spotřeby došlo k drobné číselné přesmyčce, kdy SOR deklaroval 32,3 litrů/100 km, zatímco Zliner 33,2 litrů/100 km.

SOR nakonec zvládl autobusy dodat výrazně dříve, když mu na předání prvních z deseti závazně objednaných kusů (zbylých 10 zůstává předmětem opce) stačilo méně než pět měsíců. Prezentace prvního z dokončených vozů se konala již v listopadu na veletrhu CZECHBUS v Praze, kde došlo (24. 11. 2024) také k symbolickému předání klíče k novým vozidlům do rukou ředitele DPMB Miloše Havránka, který v rámci tiskové konference zaujal svým poněkud dadaistickým projevem. Prezentovaný autobus (ev. č. 7527) však z veletrhu nezamířil rovnou do Brna, ale vrátil se do SORu, odkud byl s dalšími třemi vozy převezen na jih Moravy až v pátek dne 13. 12. 2024.

„Íceenka“ ponesou evidenční čísla od 7527 (včetně) výše. Navazují tak na dosavadní flotilu malokapacitních autobusů, které Brno pořizuje od roku 2009 a kterých se dosud prostřídalo ve městě 26.

Autobusy SOR ICN 9,5 umožní oproti dosavadní flotile midibusů výrazné navýšení přepravní kapacity, neboť disponují celkem 75 místy (z toho 28 k sezení). Navíc jsou vybaveny klimatizací salónu cestujících či USB nabíjecími porty, novinkou jsou pak sedadla s koženkovým čalouněním, které konečně nahrazuje doposud v Brně používaná plastová sedadla. Nová vozidla mají sloužit na linkách čísel 62, 65, 68, 80, 211 a 302 (v případě poslední jmenované obsluhuje DPMB jen spoje končící v Kníničkách).

Podobné články