Dne 2. června 2022 se v Bukurešti odehrála menší slavnost spojená s příchodem první 36,1 m dlouhé čtyřčlánkové tramvaje Astra Imperio Metropolitan, kterou vyrobila ASTRA Vagoane Călători SA a ze svého závodu ji rozloženou na trajlerech vypravila směrem k hlavnímu městu dne 30. května 2022. Celkem si hlavní město Rumunska loni v květnu objednalo u Astry 100 tramvají, které budou reprezentovat první masivní obnovu místního tramvajového parku od konce 80. let 20. století. Cena jedné tramvaje je v přepočtu zhruba 50 mil. Kč.
Nová tramvaj má klíčové komponenty dodané Siemensem, se kterým aradská vagónka spolupracuje. Ještě před svým odchodem do Bukurešti však nová tramvaj narazila na překážku. Ačkoli bylo už v době podpisu smlouvy známo, že se nové vozy plně nevmístí na všechny zastávky, jelikož jsou příliš dlouhé, práce na úpravě nevhodných zastávek nebyly dosud nastartovány a rozběhnou se teprve toto léto, neboť teprve na počátku června tohoto roku byla dohotovena veškerá potřebná dokumentace. Kromě problému s délkou se ještě ukázalo, že hrany některých nástupních ostrůvků jsou v nevhodné výšce, a tak bude nutné pořešit i tuto otázku, aby tramvaje, o něco širší než ty stávající, s nástupními ostrůvky nekolidovaly. V první řadě tedy bude muset být na lince 41, kam nové tramvaje zamíří nejdříve, prodlouženo a upraveno 14 zastávek. Nově by měly dnes nevyhovující zastávky měřit na délku 40 m. Investice do těchto úprav byla vyčíslena na více než 8,5 mil. RON, což je v přepočtu asi 43 mil. Kč, a dostane ji na starost městská společnost.
Primátor města při prezentaci nové tramvaje uvedl, že od roku 1989 do Bukurešti dorazilo jen 17 nových tramvají. Do konce tohoto roku dorazí ještě dalších 16 Metropolitanů. Dodávky nových tramvají budou probíhat do roku 2024.
První dodaná Astra Imperio Metropolitan bude během letních měsíců podrobena sérii statických a dynamických zkoušek. Na ulicích bude k vidění především v nočních hodinách, aby svými zkouškami nezdržovala běžný komerční provoz a okolní dopravu. Dle ředitele místního DP, STB, Adriana Crița, by takových tramvají město potřebovalo 300. Město plánuje, že rozběhne brzkou modernizaci 50 km svých tramvajových tratí, což představuje zhruba jednu třetinu délky místní tramvajové sítě. Nejprve si ovšem bude muset nechat vytvořit příslušnou projektovou dokumentaci a získat nezbytná stavební povolení. Adrian Criț také uvedl, že je v plánu postavit dalších 50 km tramvajových tratí, to se nicméně jeví jako nereálné.