Gdaňský provozovatel tramvají a autobusů, společnost GAiT (Gdańskie Autobusy i Tramwaje) vyhlásila v rámci opakovaného hodnocení nabídek na dodání nových elektrobusů vítězem tureckou společnost Karsan. Ta už na polském trhu několik úspěchů sklidila, dosud však pouze s malokapacitními elektrobusy; delší 12m a 18m modely nesoucí obchodní jméno e-ATA si odbydou v zemi našeho severního souseda premiéru.
GAiT vypsal soutěž na dodání 30 elektrobusů v prosinci 2024, přičemž poptával 18 vozů o délce cca 12 m a tucet článkových vozidel, které hodlal financovat z dotačního programu. Soutěž byla rozdělena na uvedené dvě části a zájemci mohli podat nabídky do obou či jen do jedné vybrané. V případě tendru na vozidla standardní délky se sešly hned čtyři nabídky – od maďarského Ikarusu (jenž byl nejlevnější), tureckého Karsanu, španělského Irizaru a španělsko-polského Solarisu, který za vozidla požadoval nejvyšší sumu. O kloubové vozy projevili zájem stejní producenti, s výjimkou Ikarusu, který článkový typ dosud v nabídce nemá. Z hlediska cen bylo pořadí následující: Karsan, Solaris a Irizar.
Vítězem se stal v obou částech Solaris, když byly všechny další nabídky pro formální nedostatky odmítnuty, a vůbec proto neprošly hodnocením. Proti tomu se ale odvolal Karsan, jemuž dal odpovědný úřad zapravdu. GAiT proto musel rozhodnutí o výběru dodavatele zrušit, připustit nabídky společnosti Karsan a provést nové hodnocení. V závěru března 2025 bylo oznámeno, že novým vítězem se stal skutečně turecký producent, čímž došlo současně ke snížení ceny o bezmála 6 mil. zlotých (bez daně), tj. o zhruba 35 mil. Kč.
Karsan již v roce 2022 do Gdaňsku svá vozidla dodal, šlo ale o malinké vozy o délce 5 845 mm známé jako e-JEST, které byly do provozu uvedeny celkem tři (ev. č. 2910–2912). Nyní by měly do města zamířit „dospělé“ elektrobusy e-ATA 12 a 18, které jsou stavěny na bázi druhé generace elektrobusů vyvinuté původně společností Bozankaya (ta mezitím přešla na generaci třetí).