Dne 25. 2. 2007 byla v rakouském Innsbrucku zrušena trolejbusová doprava v souvislosti s plánem na náhradu dvojice provozovaných trolejbusových linek tramvajovou dopravou. Ačkoli k vybudování nových tramvajových tratí skutečně došlo (byť opožděně), vytížená – nyní již autobusová – spojení ve městě nadále zůstala. Jedna z trolejbusových linek byla navíc nahrazena tramvají pouze částečně. Město, jak jsme již dříve informovali, nyní přemýšlí o tom, že by trolejbusy (v jejich moderní podobě coby parciální) mohlo do města zase vrátit.
V prosinci 2021 byla schválena řada studií proveditelnosti týkající se veřejné dopravy v Innsbrucku a okolí. Ty řešily mj. prodloužení vybraných tramvajových tratí, včetně slavné „horské tramvaje“ Stubaitalbahn, součástí byl poté i plán na elektrifikaci MHD pomocí elektrobusů a parciálních trolejbusů. Elektrobusy se již v Innsbrucku předvedly od různých výrobců, nyní do města zamíří i první trolejbus, a to přesto, že ve městě není již žádná trolejbusová infrastruktura.
Zapůjčen by měl být vůz SwissTrolley+ (lightTram 19 DC) o délce 18,7 m ze Salzburgu z produkce společnost HESS AG (pravděpodobně ev. č. 427). Tento trolejbus by měl v průběhu února dorazit do Innsbrucku, kde bude testován na vybraných úsecích ve městě, přičemž k nabíjení se má využívat externí nabíječka ve vozovně v Innsbrucku. Trolejbus tedy bude po městě jezdit jen jako elektrobus, přičemž účelem testů má být odzkoušet rekuperaci takového typu vozidla a jeho dojezd v podmínkách Innsbrucku na úsecích bez trolejového vedení. Tyto znalosti mají posloužit v rámci dalšího plánování při finální volbě technologie.