Dopravní podnik města Jihlavy se pochlubil fotografiemi prvních autobusů Solaris Urbino 12, které si převzal od společnosti Solaris Czech (české zastoupení španělsko-polské společnosti Solaris Bus & Coach). Stalo se tak přesně 9 měsíců po podpisu smlouvy na dodávku těchto vozidel.
Jihlava vypsala výběrové řízení na nákup celkem pěti autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) dne 26. 4. 2019, načež běžela dvouměsíční lhůta na podání nabídek. O zakázku v odhadované hodnotě 31 mil. Kč se ucházeli celkem tři výrobci. Kromě zmíněné společnosti Solaris Czech, která nakonec v tendru uspěla s částkou jen o málo převyšující plánovaný rozpočet (31,044 mil. Kč; tedy 6,21 mil. Kč/vůz), šlo ještě o společnosti KAR group (dealer vozů značky Iveco Bus), která požadovala za nové vozy 33,695 mil. Kč (6,739 mil. Kč/vůz), a Scania Czech Republic, jež si své autobusy cenila na 36,8 mil. Kč (7,36 mil. Kč/vůz).
Vítězem se tedy stal Solaris, s nímž byla dne 3. 10. 2019 uzavřena kupní smlouva. Nové autobusy s pohonem na CNG jsou spolufinancovány EU a v provozu by měly nahradit dvojici vozů Iveco Citelis 12M a tři autobusy Karosa B 952E z let výroby 2004 a 2005, které však už delší dobu slouží jen jako povozní záloha a v provozu se objevují zcela výjimečně (jejich vypravení v loňském roce by šlo například spočítat na prstech jedné ruky). Jeden vůz Karosa B 952E (ev. č. 336) by měl patrně zůstat nadále ve stavu dopravce, avšak pouze jako služební pro potřeby autoškoly.
Nová Urbina obdrží ev. č. 235–239. Vyhotoveny jsou v barevném provedení DPMJ, v interiéru jsou sedadla s čalouněním a textilním povrchem, doplňkem jsou USB nabíječky pro cestující, na druhé straně bychom však ještě marně hledali klimatizaci salónu. Ačkoli vozidla od Solarisu nejsou pro Jihlavu úplně neznámá, neboť v letech 2009 až 2011 bylo pořízeno celkem 23 trolejbusů (u nichž však jako finální dodavatel figurovala Škoda Electric), v případě autobusů jde pro výrobce ze skupiny CAF o první zářez ve městě s ježkem ve znaku.