Zatímco v polovině června letošního roku 2024 se z hlavního města do Mostu a Litvínova odebralo devět článkových vozů SOR NB 18 CITY, předmětem dalšího odkupu uskutečněného v rámci zbrojení na chystané tramvajové výluky se stalo dalších šest standardních autobusů. K přestěhování vozů v souhrnné hodnotě 570 000 Kč bez DPH došlo ve čtvrtek 8. srpna.
Po článkových Citybusech a nedávno pořízených kloubových „enbéčkách“ DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova sáhl rovněž po pražských autobusech standardní délky. Smlouva na odkup šestice vozů ev. č. 3543, 3553, 3567, 3570, 3571 a 3574 byla uzavřena v úterý 6. 8. 2024, aby o dva dny později mohlo dojít k převozu autobusů do jejich nového působiště. Zatímco všechny článkové vozy z předchozí várky příslušely garážím Řepy, evidenční čísla nyní prodávaných vozů „losovali z osudí“ v Hostivaři. Mezi autobusy z roku 2009 poněkud vyčuhuje vůz ev. č. 3570, který společně s vozem 3556 prošel před pěti lety střední opravou spojenou mimo jiné s náhradou původní šedé podlahoviny s tyrkysovými měsíčky za krytinu s dřevěným dekorem. Provedená humanizace ovšem nebyla doceněna, což mělo za následek pokračování oprav v duchu „50 odstínů šedi“.
Dodejme, že první kloubové autobusy za uplynulé dva měsíce od koupě obdržely mostecký bílo-žlutý lak s červenými nárazníky, přičemž do linkového provozu prozatím zasáhl pouze SOR NB 18 CITY ev. č. 194 (autobusy obdržely čísla z intervalu 191–199 dříve obsazeného pražskými Citybusy). Obdobná úprava vzhledu se dá očekávat i v případě nyní pořízených vozů standardní délky.
Hlavním důvodem nákupu ojetých autobusů je příprava na rekonstrukci druhé části rychlodráhy mezi Mostem a Zálužím, se kterou má souběžně dojít také v opravám vnitroměstských úseků v obou sídlech.