Francouzské Nancy se dočkalo prvního z 25 objednaných tříčlánkových trolejbusů lightTram® 25 z produkce švýcarského výrobce HESS. Vozidla by měla být nasazena na páteřní linku číslo 1 vedenou v trase Brabois (Vandœuvre-lès-Nancy) – Mouzimpré (Essey-lès-Nancy), která byla až do 12. 3. 2023 obsluhována tzv. tramvajemi na pneumatikách. Ty ovšem byly ve skutečnosti také trolejbusy, byť s technologií směrového navádění pomocí středové kolejnice. Ačkoli Nancy původně preferovalo náhradu tohoto systému klasickými tramvajemi, vysoké náklady a diskutabilní přínos nakonec vedly k rozhodnutí adaptovat stávající systém na parciální trolejbus, což v praxi znamenalo především stavební úpravu těch míst, kde se dosud využívalo výhod směrového navádění vozidel (tj. menšího opisu oblouků).
Pro „nový“ trolejbusový provoz bylo objednáno 25 tříčlánkových trolejbusů od HESSu o délce 24,4 m (každý v hodnotě cca 1,39 mil. €/v době podpisu smlouvy cca 33 mil. Kč), které nabízejí kapacitu 154 míst, z toho 46 k sezení, což – jak bylo zdůrazněno – je více než u vozidel systému TVR od Bombardieru (tj. původních „tramvají na pneumatikách“), která měla max. obsaditelnost 136 osob, z toho 35 k sezení. S ohledem na lehčí konstrukci i obecný pokrok ve vývoji vozidel a elektrických výzbrojí (přece jen byly původní vozy uvedeny do provozu již v roce 2001) se mají trolejbusy od HESSu vyznačovat i průměrně výrazně nižší spotřebou, jež má činit cca 2,4 kWh/km (oproti 4 kWh/km u TVR).
Přestože první švýcarský trolejbus je už v Nancy (dodán byl 12. 3. 2024, tedy přesně rok po zrušení původního provozu) a od 22. 3. 2024 se předpokládá první prezentace veřejnosti, je dodávka trolejbusů jako celek zpožděná. Poslední z trolejbusů má být dodán až v lednu 2025, ačkoli původní termín zahájení provozu byl oznámen na září 2024. Hlavním důvodem zpoždění mají být dle vyjádření HESSu problémy s dodávkami komponentů v důsledku válečných událostí na Ukrajině, které nepříznivě různým způsobem zasáhly celý sektor výroby prostředků hromadné dopravy. Mimoto se však hovoří i o zpožděních v homologačním procesu, což má být důsledkem toho, že si měl švýcarský producent některé požadavky francouzské legislativy „pročíst nějak rychle“. HESS přitom své trolejbusy do Francie už v minulosti dodal (velice úspěšný byl ve dvojici tendrů na nové trolejbusy pro Lyon), takže má s podmínkami země galského kohouta určité zkušenosti.
Skluz ve výrobě trolejbusů by se ale na termínu zahájení provozu neměl projevit (doplňme, že z 25 vozů by mělo linku číslo 1 obsluhovat ve špičkových časech 21 trolejbusů, čtyři mají být záložní). Kromě vozidel je totiž zpožděná i samotná stavba. Její dokončení bylo původně avizováno na září 2024, následně došlo k posunu na obecnější „podzim 2024“, odkud se slib přehoupnul na leden 2025. Nyní se již hovoří o „první čtvrtině roku 2025 před koncem zimy“.
Připomeňme, že z původních 25 unikátních vozů Bombardier TVR bylo 23 postupně sešrotováno. K odtahu prvního vozidla do vesnice Champigneulles, jež s Nancy bezprostředně sousedí a kde se nachází jeden z areálů společnosti Derichebourg soustředící se mj. na problematiku likvidace nejrůznějších forem odpadu, došlo dne 31. 5. 2023. Dvojice tramvají na pneumatikách (původních ev. č. 8 a 20) pak skončila coby historická vozidla ve sbírkách lokálního sdružení a belgického soukromého sběratele.