Dopravní podnik v polské Lodži (MPK Łódź) se pokoušel v letošním roce prostřednictvím výběrového řízení zajistit částečnou obnovu vozového parku svého tramvajového provozu nákupem ojetých nízkopodlažních vozů, přičemž bylo považováno za veřejné tajemství, že si čtvrté největší město Polska vyhlédlo vozidla typu GT6M z německého Augsburgu, jehož DP pak do tendru vypsaného v březnu skutečně jako jediný podal nabídku.
Lodžský Dopravní podnik ale soutěž počátkem dubna překvapivě zrušil s tím, že nebyla splněna „formální kritéria“. Přislíbená opakovaná veřejná zakázka ale vypsána nebyla, přesto by se měla Lodž tramvají typu GT6M dočkat, namísto Augsburgu ovšem metropole Lodžského vojvodství sáhla po vozech z Jeny, jež odpovídají verzi GT6M-ZR, tedy obousměrném provedení (ZR = Zweirichtung), zatímco tramvaje z Augsburgu byly jednosměrné.
Jena pořídila v letech 1995 až 2003 celkem 33 „gé té šestek“, jež nejprve sloužily hlavně pro zajištění obsluhy na nově vybudovaných tramvajových tratích, posléze i k náhradě stále provozních dvounápravových vozů z produkce vagónky Gotha a tzv. Rekowagenů (fakticky novostaveb dle vzoru tramvají Gotha z počátku 70. let), z nichž ty poslední byly vyřazeny až v roce 2006 (formálně ale zůstávalo několik vozů ve stavu coby provozní rezerva až do roku 2016).
Zajímavostí jenských vozů GT6M-ZR je počet výrobců, kteří jejich dodávky zastřešovali. Vzhledem k dynamickým posunům akcií mezi nejrůznějšími hráči na poli výroby kolejových vozidel v průběhu 90. let a na počátku milénia dodala prvních 10 vozů ještě AEG, dalších 9 ADtranz a výroba posledních 14 se už odehrála v režii Bombardieru. Vyřazování vozů GT6M-ZR v Jeně umožňuje nákup nových tramvají Stadler Tramlink, jež začaly být do města dodávány se značným zpožděním od května letošního roku (prozatím je podepsána smlouva na dodání 24 tramvají, z toho 16 sedmičlánkových a 8 pětičlánkových).
Lodž v závěru srpna vypsala výběrové řízení na zajištění přepravy deseti tramvají z Jeny do Polska, přičemž zakázka zahrnuje pouze samotný transport, nikoli zprostředkování samotného nákupu vozidel. Jejich zakoupení si MPK Łódź vyřešil po jiné linii bez toho, že by na jejich koupi musel vypisovat výběrové řízení (jednalo se rozsahem o podlimitní zakázku). Termín pro podání nabídek na přepravu tramvají byl do 6. 9. 2023, přičemž jediným hodnoticím kritériem je cena. Předpokladem je zajištění pěti přeprav vždy po dvou vozech, přičemž do konce letošního roku by měly být převezeny do země bílé orlice čtyři tramvaje. O výsledcích tendru prozatím nebylo informováno.