Menu

Do Prahy dorazil na zkoušky trolejbus Škoda 36 Tr

Trolejbus Škoda 36 Tr na nádvoří klíčovských garáží. (foto: DPP)
Trolejbus Škoda 36 Tr na nádvoří klíčovských garáží. (foto: DPP)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
15. 03. 2023 14:47
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Pražský DP převzal dne 15. 3. 2023 do zkušebního provozu trolejbus Škoda 36 Tr (s obchodním jménem T’City) s karoserií tureckého výrobce Temsa. Jak jsme informovali v našem lednovém článku, prototyp trolejbusu byl pronajat pro zkušební jízdy a zácvik řidičů na trase linky č. 58, která je momentálně provozována ve zkrácené trase mezi Letňany a Čakovicemi pouze o víkendech.  

Vůz by měl být v Praze k vidění až do doby, než dojde k dodání nových trolejbusů SOR TNS 18, kterých by mělo být pro provoz na lince číslo 58 dodáno celkem patnáct. Jejich produkce se ovšem dostala do výrazného skluzu vinou chybějících komponentů především na straně výrobce elektrické výzbroje (společnosti Cegelec), jenž musel akceptovat prodloužené lhůty dodávek vybraných komponentů či přistoupit k redesignu bloků tzv. statického měniče za využití náhradních komponentů. V současné době tedy teprve finišuje dodávka elektrických výzbrojí, po nichž bude následně nutné absolvovat zkušební provoz.  

Pohled zezadu na trolejbus Škoda 36 Tr. (foto: DPP)

Škodovka měla původně pro potřeby zkušebního provozu poskytnout nadbytečný trolejbus Ekova Electron 12T (prototyp). Ten se měl ve městě rozprostřeném kolem Vltavského oblouku objevit už na podzim loňského roku, avšak až po podpisu nájemní smlouvy se ukázalo, že vůz je po dlouhém odstavení nepojízdný. Pražský DP proto vypsal zadávací řízení dne 14. 12. 2022 znovu s tím, že podle očekávání se opět přihlásila společnost ze skupiny Škoda, nicméně tentokrát již nikoli Škoda Ekova, ale Škoda Electric, která disponovala jako jediná neadresným prototypem vozu 36 Tr s karoserií Temsa Avenue, jež akorát dne 11. 12. 2022 najezdil potřebnou porci kilometrů v rámci zkušebních jízd s cestujícími v ulicích Plzně.

Cena za pronájem byla stanovena na 4 500 Kč bez DPH za den, k podpisu smlouvy došlo dne 11. 1. 2023. Původně sjednanou dobu pronájmu na 181 dnů je možné prodloužit až o dalších 181 na základě vzájemné dohody smluvních stran. Trolejbus měl být předán pražskému DP nejpozději do 3. 2. 2023, avšak ani předání již dokončeného a schváleného trolejbusu se neobešlo bez problémů. Avizovaný termín předávky byl opakovaně posunut, a tak nakonec dorazil vůz do garáží na Klíčově až dne 15. 3. 2023. V Praze ponese ev. č. 509 a na lince číslo 58 by se měl objevit již o nadcházejícím víkendu (18. a 19. 3. 2023). Trolejbus bude dodatečně vybaven odbavovacím a informačním systémem a polepen dle standardů PID, současně má dojít k zaškolení řidičů.

Podobné články