Menu

Do Prahy míří vodíkový autobus Škoda H’City

Prototyp vodíkového autobusu Škoda 36 BB na veletrhu InnoTrans. (foto:  Libor Hinčica)
Prototyp vodíkového autobusu Škoda 36 BB na veletrhu InnoTrans. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
15. 11. 2022 19:13
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Řada čtrnácti elektrobusů Škoda 36 BB pražského DP se rozšíří – minimálně dočasně – o dalšího zástupce s karoserií tureckého výrobce Temsa. Pražský DP zveřejnil v registru smluv smlouvu, z níž vyplývá, že Škoda Electric se stala vítězem poptávkového řízení na pronájem jednoho vodíkového autobusu, u nějž se počítá s dlouhodobým testováním na lince č. 170 (Pražská čtvrť – Jižní Město).

Poptávkové řízení na pronájem vodíkového autobusu na dobu 24 měsíců s opcí na dalších 24 měsíců vypsal pražský DP dne 17. 8. 2022, nabídky bylo možné podávat do 14. 9. 2022. Do té doby tak učinil jediný zájemce – Škoda Electric, která nabídla svůj vodíkový vůz, jenž vzhledem k využívání homologace elektrobusu nese identické typové označení, tedy Škoda 36 BB (obchodní jméno zní ovšem Škoda H’City). Nutno dodat, že účast plzeňského výrobce nebyla neočekávaná. Už počátkem roku bylo informováno o tom, že Praha hodlá vodíkový autobus testovat a že byla uzavřena dohoda se Škodovkou coby jedním z partnerů projektu.

Podle zadávacích podmínek by měly být vodíkový autobus dodán do Prahy nejpozději do 1. 12. 2022 a v provozu s cestujícími by se měl objevit nejpozději od 2. 1. 2023. Premiéra vodíkového autobusu se konala letos na veletrhu InnoTrans v Berlíně, přičemž vozidlu jsme věnovali samostatný článek, který si mohou čtenáři přečíst zde.

Ačkoli Praha výhodně poslouží výrobci jako zkušební polygon pro ověření autobusu v ostrém provozu i pro prezentační účely, nebude zapůjčení vozidla bezplatné či za pouze symbolickou částku. Za každý ujetý kilometr má podle smlouvy uhradit DPP 54 Kč bez DPH. Při nájezdu zhruba 50 000 km ročně to představuje 2,7 mil. Kč, což odpovídá zhruba šestině pořizovací ceny celého vozidla. DPP předpokládal, že celková hodnota zakázky (za čtyři roky provozu), bude 10,5 mil. Kč bez DPH, což přibližně nabízené kilometrické sazbě odpovídá (při nájezdu 50 000 km ročně by šlo o 52,5 Kč/km).    

Podobné články