Menu

Do Škodovky dorazilo první tříčlánkové Trollino

Vykládka trolejbusu Trollino 24 v areálu vozovny Karlov. (foto: Škoda Group)
Vykládka trolejbusu Trollino 24 v areálu vozovny Karlov. (foto: Škoda Group)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
16. 03. 2023 13:35
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dne 16. 3. 2023 byl v areálu plzeňské vozovny Karlov složen první z 24m trolejbusů Solaris Trollino, který je určen pro Dopravný podnik Bratislava.

Vítězem výběrového řízení na dodání nových trolejbusů se stalo sdružení firem tvořené společnostmi Solaris Bus & Coach a Škodou Electric již v září 2021. Polsko-český tandem tehdy porazil švýcarský HESS, když nabídl částku 1 047 500 € za vůz (cca 24,6 mil. Kč), zatímco švýcarský producent požadoval za jeden trolejbus 1 354 800 € (zhruba 31,837 mil. Kč). O vítězi mělo původně rozhodnout vícero kritérií, avšak většina z rádoby technických hodnoticích parametrů nepřinášela fakticky žádný reálný přínos pro zadavatele či cestující, a tak se vyrojily spekulace o skrytém zvýhodnění jediného tradičního uchazeče trolejbusových soutěží, na což DPB pod tlakem zareagoval seškrtáním hodnocených bodů natolik, že jediným kritériem zůstala nakonec jen cena.

Trolejbus se prozatím přesunul do zázemí vozovny Karlov. (foto: Škoda Group)

Přestože o vítězi bylo již na podzim 2021 jasno, musel DPB čekat dlouhou dobu na přiklepnutí dotace. K podpisu smlouvy tak došlo až v březnu 2022. Dodací lhůta byla stanovena na 20 měsíců od podpisu smlouvy.

Připomeňme, že v Bratislavě se 24m trolejbus z produkce Solarisu objevil již dříve v rámci testovacích jízd, které měly ověřit průjezdnost sítě. Prototyp byl doručen do Bratislavy 6. 11. 2020 a v ulicích jej bylo možné potkat od 10. 11. 2020 až do začátku prosince. Na rozdíl od tohoto vozu, jenž byl vyhotoven v tzv. designu MetroStyle, mají trolejbusy pro Bratislavu konvenční křivky. V Bratislavě se počítá s nasazením trolejbusů na nejvytíženější lince č. 71 (Hlavná stanica – Čiližská).

Podobné články