Dne 16. 3. 2023 byl v areálu plzeňské vozovny Karlov složen první z 24m trolejbusů Solaris Trollino, který je určen pro Dopravný podnik Bratislava.
Vítězem výběrového řízení na dodání nových trolejbusů se stalo sdružení firem tvořené společnostmi Solaris Bus & Coach a Škodou Electric již v září 2021. Polsko-český tandem tehdy porazil švýcarský HESS, když nabídl částku 1 047 500 € za vůz (cca 24,6 mil. Kč), zatímco švýcarský producent požadoval za jeden trolejbus 1 354 800 € (zhruba 31,837 mil. Kč). O vítězi mělo původně rozhodnout vícero kritérií, avšak většina z rádoby technických hodnoticích parametrů nepřinášela fakticky žádný reálný přínos pro zadavatele či cestující, a tak se vyrojily spekulace o skrytém zvýhodnění jediného tradičního uchazeče trolejbusových soutěží, na což DPB pod tlakem zareagoval seškrtáním hodnocených bodů natolik, že jediným kritériem zůstala nakonec jen cena.
Přestože o vítězi bylo již na podzim 2021 jasno, musel DPB čekat dlouhou dobu na přiklepnutí dotace. K podpisu smlouvy tak došlo až v březnu 2022. Dodací lhůta byla stanovena na 20 měsíců od podpisu smlouvy.
Připomeňme, že v Bratislavě se 24m trolejbus z produkce Solarisu objevil již dříve v rámci testovacích jízd, které měly ověřit průjezdnost sítě. Prototyp byl doručen do Bratislavy 6. 11. 2020 a v ulicích jej bylo možné potkat od 10. 11. 2020 až do začátku prosince. Na rozdíl od tohoto vozu, jenž byl vyhotoven v tzv. designu MetroStyle, mají trolejbusy pro Bratislavu konvenční křivky. V Bratislavě se počítá s nasazením trolejbusů na nejvytíženější lince č. 71 (Hlavná stanica – Čiližská).