Nový tramvajový provoz ve švédském městě Lund se dočkal příchodu své první tramvaje. Tu do města dodal španělský CAF, který uspěl se svým modelem Urbos 100 ve výběrovém řízení počítajícím s dodávkou celkem 7 vozů.
Lund se nachází na jihu Švédska nedaleko známějšího Malmö. O tramvajích se zde mluvilo intenzivně již od 80. let, avšak zvolené řešení nedostatečné přepravní kapacity na trase mezi nemocnicí a univerzitou představovalo nakonec zvláštní kompromis, v němž navrch získaly autobusy. Trojice autobusových linek (z toho jedna regionální) byla v roce 2003 převedena do nového koridoru zvaného Lundalänken, přičemž tato trasa byla jakousi obdobou systému BRT (Bus Rapid Transit) s tím, že koridor byl uzpůsoben na to, aby mohlo výhledově dojít k jeho přestavbě na regulérní tramvajovou trať. Nová rychlá autobusová trasa si našla obrovské množství cestujících, jejichž počet se průběžně navyšoval (oproti roku 2003 jezdilo po deseti letech autobusy zhruba trojnásobné množství pasažérů), takže autobusy přestaly velice rychle stíhat. Výstavba kapacitního dopravního systému na bázi tramvaje se tak ukázala být prakticky nutností.
Po schválení a vyprojektování se začalo se stavbou tramvajové trati v lednu 2017, přičemž se předpokládalo, že provoz bude zahájen v roce 2019. Došlo ale k několika zpožděním, a tak bylo již v dubnu 2019 rozhodnuto, že novým termínem otevření se stane až 16. duben 2020 (k datu změny jízdních řádů), přičemž první nová tramvaj měla být dodána jen měsíc předtím (v březnu 2020). Nakonec však došlo ještě k dalšímu posunu, a to až na 12. 12. 2020, což je nyní platný termín.
Pro provoz na lince o délce 5,5 km s devíti zastávkami bylo v roce 2018 objednáno 7 pětičlánkových (33 m dlouhých) tramvají CAF Urbos 100. Součástí kontraktu bylo také zajištění údržby každého z vozidel na dobu 10 let, přičemž dopravce může následně využít ještě opci na prodloužení této doby. Předpokládá se, že tramvaje, z nichž každá pojme okolo 200 pasažérů (z toho 40 sedících), umožní špičkový interval 7–8 minut. V sedle mají tramvaj jezdit v prodlouženém intervalu, i v okrajových částech dne má být ale max. 20 minut. Jízda tramvají má trvat 14,5 minuty, průměrná rychlost by měla být 21,5 km/h (pro srovnání: v Praze se pohybuje průměrná rychlost tramvají okolo 18,6 km/h). Předpokládá se, že denně se sveze tramvají okolo 40 000 cestujících, což na město se 115 000 trvalými obyvateli rozhodně není špatný výkon (čísla ale značně vylepší dojíždějící a studenti).
První zeleně lakovaný vůz, který bude využíván ke zkouškám a zácviku řidičů, byl dodán do města dne 29. 7. 2020. Jeho výrobu zajistil závod CAF ve španělské Zaragoze. CAF dodává své tramvaje ve Švédsku také do Stockholmu. Mimoto jezdí ve Švédsku tramvaje ještě v Göteborgu a Norrköpingu. V Malmö je v provozu pouze krátká turistická linka s historickými vozidly. Lund se stane prvním novým tramvajovým systémem ve Švédsku po více než 100 letech. Dosud poslední provoz byl otevřen v roce 1911 ve městě Stocksund (zrušen 1966).