Maďarský Szeged získává netradiční posilu do svého vozového parku trolejbusů. Od budapešťského DP si pronajal čtveřici vozů Ikarus 280T, resp. přesněji Ikarus 280.94, které mají dopomoci se zajištěním vypravenosti článkových trolejbusů na určená pořadí, neboť dopravce se stále více potýká s výpadky v důsledku množících se závad trolejbusů Škoda 15 Tr, z nichž nejmladší mají letos 30 let.
Přestože budapešťské Ikarusy 280T nejsou mladší než české trolejbusy (právě naopak), jde o vozidla v dobrém technickém stavu, které budapešťský DP již nepotřebuje, neboť byly nedávno dokončeny dodávky trolejbusů Solaris Trollino 18 s elektrickou výzbrojí od Škody Electric, což umožnilo většinu Ikarusů 280T v maďarské metropoli odstavit z provozu. Stále ovšem není možné ani v Pešti na služby „dvěstěosmdesátek“ (navzdory původním předpokladům) zcela rezignovat, protože u Trollin z dřívějších dodávek se objevily praskliny na karoseriích, které mají vyžadovat u části vozů dokonce stažení do výrobního závodu v polském Bolechowě, takže v době oprav bude početní stav vozů Solaris Trollino 18 schopných vypravení snížen.
Szeged je s trolejbusy Ikarus 280T spojován už od roku 1982, kdy byly do města dopraveny dva již dříve vyrobené prototypy s elektrickými výzbrojemi od německého výrobce Kiepe Electric a od maďarského Ganzu. Oba trolejbusy byly do flotily segedínského DP převzaty až od července 1984. Poté se do města na řece Tise dostaly ještě další dva pokusné vozy – jeden opět s výzbrojí Ganz, další pak s elektrickým zařízením od japonské firmy Hitachi (ten navíc disponoval i naftovým agregátem od Volkswagenu). Vozy vyrobené cíleně pro Szeged obohatily flotilu SZKT (Szeged Közlekedesi Társaság) až v letech 1991 a 1993. V každém z obou zmíněných roků byly zařazeny do provozu vždy tři vozy, jejichž finální montáž proběhla přímo v areálu segedínského DP. Další dva Ikarusy 280T přibyly v roce 2001, když se naskytla příležitost zakoupit ojeté trolejbusy z německého Eberswalde.
Vyřazování trolejbusů Ikarus 280T v Szegedu začalo již v roce 1989, kdy byl odstaven prototyp s výzbrojí od Kiepe Electric. Krátce po něm následoval i druhý z dodaných vozů s výzbrojí Ganz, který byl v roce 1990 zasažen bleskem a k jeho opravě již nedošlo. Další prototypy následovaly fakticky v letech 1994 a 1999 (k papírovému vyřazení došlo v obou případech později). Nejvíce řady Ikarusů 280T prořídly v letech 2004 a 2007, kdy město zařazovalo ojeté trolejbusy Škoda 15 Tr, případně trolejbusy standardní délky vzniklé přestavbou autobusů značek Volvo a Mercedes-Benz. Dlouho pak ve stavu figurovaly už jen dva vozy ev. č. 502 a 505, z nichž druhý jmenovaný byl od roku 2009 převeden do stavu historických vozidel, zatímco vůz ev. č. 502 se příležitostně objevoval v provozu až do 19. 10. 2018, načež se následující rok dostal do sbírek muzea dopravy v Budapešti.
Nutno říci, že tím trolejbusy značky Ikarus z ulic Szegedu nevymizely, protože město je jediným provozovatelem nízkopodlažních vozů typu Ikarus-Škoda Tr187.2, kterých bylo do města dodáno v letech 2013 a 2014 celkem třináct. Zde se však jedná o vozidla vzešlá z nástupnické produkce původního Ikarusu, jehož výroba byla po převzetí Irisbusem v roce 2003 (potažmo 2007, s ohledem na štěpení Ikarusu po roce 1989) ukončena.
Nyní se mají na jih Maďarska legendární trolejbusy Ikarus 280T vrátit v podobě modifikace 280.94. Celkem mají být dlouhodobě pronajaty čtyři vozy budapešťských ev. č. 223, 224, 226 a 245, jež byly v maďarské metropoli uvedeny do provozu v letech 1988 a 1989.