Dne 30. 5. 2024 byla do estonské metropole přepravena první z 23 objednaných tramvají z produkce polského výrobce PESA. Ten uspěl ve výběrovém řízení vypsaném před třemi lety, když porazil nabízející ze Španělska (CAF) a České republiky (Škoda Transportation). Smlouva s vítězem byla podepsána v dubnu 2022 a původně předpokládala dodání jen osmi vozidel, ještě v srpnu téhož roku ovšem byla využita i celá opce na zbylých 15 vozů.
Pesa tehdy v soutěži uspěla s tříčlánkovou verzí svého modelu Twist s cenovkou 55 mil. Kč za vůz, a to přesto, že nabídka byla podána v době vrcholící covidové krize. Cenová úroveň tramvají nových tramvají v Polsku je ale s ohledem na existující konkurenci nižší než například u nás.
Každá ze 100% nízkopodlažních tramvají má délku 28,56 m, přičemž vůz je usazen na trojici podvozků, z nichž krajní jsou otočné a prostřední pevný. Obsaditelnost činí 184 osob, z toho 65 sedících. Tramvaje jsou konstruovány pro max. rychlost 80 km/h. Po zaškolení personálu by měla následovat fáze zkušebního provozu, jenž je předepsán jen v délce 1 000 km. Zakázka je oproti původnímu plánu mírně opožděna, což mělo být způsobeno jak špatnou dostupností komponent v období po útoku Ruska na Ukrajinu, tak dodatečnými požadavky zákazníka, kvůli nimž se projekt vozidla musel upravovat. Celá zakázka však má být dokončena ve smluvním termínu, tj. v příštím roce.
Dopravce TLT (Aktsiaselts Tallinna Linnatransport) hodlá nové tramvaje využívat coby náhradu nejstarších vozů řady KT4, ale i pro rozšíření vozového parku, neboť po dokončení nové 2,5 km dlouhé tratě do sterého městského přístavu se počítá s navýšením vypravenosti. Stavba tratě zahájená v březnu 2023 by měla být kompletně dokončena v únoru 2025.