(Upraveno 1. 2. 2021, 11:44) Po několika desítkách let se do ulic hlavního města Spojených států mexických, Ciudad de México, vrátily článkové trolejbusy. Ty byly v počtu 50 ks pořízeny primárně pro nadzemní trolejbusový BRT koridor, který má být letos na jaře dostavěn, nicméně obří požár na jedné z měníren metra dne 9. 1. 2021 znamenal výpadek 6 linek pozdemní dráhy (včetně jednoho úmrtí a 5 zraněných), a tak bylo z vozovny povoláno na pomoc 86 trolejbusů, které nebyly momentálně využívány, a začaly některým vypadnutým linkám metra okamžitě vypomáhat.
Sólo parciální trolejbusy, dle oficiálních zpráv, poprvé během své přítomnosti v Ciudad de México začaly využívat aktivně své baterie a prodloužily se díky nim trolejbusové linky č. 1 (severojižně orientovaná) a 2 (západovýchodně orientovaná) mimo trolej. Místní zdroj ovšem hovoří o tom, že linka č. 1 měla být prodlužována s pomocí parciálních trolejbusů už od 29. listopadu 2020, a nikoli až od 9. ledna 2021. Kloubové trolejbusy pak měly být skutečně nasazeny poprvé až 9. ledna 2021, a to také na prodloužené trolejbusové lince č. 1, tj. měly rovněž začít využívat baterie (fotograficky se ovšem nepodařilo k onomu dni doložit). Kloubové trolejbusy řadu cestujících nadchly, neboť nabízejí díky své větší kapacitě na zatížené lince 1 vyšší pohodlí, a na sociálních sítích se objevily požadavky na to, aby se i pro tradiční trolejbusové linky „kloubáky“ nakoupily.