Polský výrobce autobusů Autosan předal na konci května do Varšavy první vyrobený vůz autobus z rodiny Sancity s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG), který je součástí 90kusové dodávky vozidel, jež měla být podle původního harmonogramu dodána do konce srpna 2022.
Autosan se stal poněkud překvapivým vítězem výběrového řízení na dodávku devíti desítek autobusů s pohonem na LNG v září roku 2020. Přestože nabízel vozidla se svým designem a vyrobená kompletně ve svém výrobním závodě, potřebné know-how získal od výrobce Solbus. Ten dodal své autobusy na zkapalněný zemní plyn (celkem 35 ks) do polské metropole již dříve, firma se ale dostala do finančních potíží a produkci autobusů ukončila. Autosan, jenž je vlastněný zbrojovku PGZ (Polska Grupa Zbrojeniowa), která je sama ve vlastnictví státu, se tak dostal k dokumentaci modelu Solbus SM18LNG, na jehož základě mohl nabídnout produkt Autosan Sancity 18LF LNG, s nimž kontrakt s nabídkovou cenou 166 mil. zlotých (cca 931 mil. Kč; tedy zhruba 10,14 mil. Kč za jeden vůz) ovládl.
Projekt se ale dostal do skluzu vinou absence finančních prostředků na profinancování výroby. Potřebnou finanční injekci nakonec poskytl vlastník Autosanu (tj. zmíněná skupina PGZ), který loni v létě poslal na účet firmy 30 mil. zlotých (přibližně 165 mil. Kč) a zaručil se za úvěry na pokrytí zbývající chybějící částky. Dne 27. 10. 2021 byl na veletrhu Transexpo v polských Kielcích představen první prototyp článkového vozu, avšak k jeho předání do Varšavy dopravci MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe) ale došlo až v závěru května letošního roku, přičemž autobus byl v průběhu června využíván pro zkoušky bez cestujících. Do ostrého provozu s pasažéry by se měl vůz, jenž obdržel ev. č. 7800, dostat v červenci. Současně by se měly rozeběhnout dodávky dalších vozů, z nichž každý pojme až 120 cestujících, z toho 36 sedících. Autobusy jsou vybaveny motory Cummins a automatickými převodovkami ZF.