Menu

Do Zlína zamíří prodloužené Rošero

V roce 2021 si původně předváděcí vůz Rošero – P FIRST FCLLI XL v prodloužené variantě (8,5 m) zakoupila středočeská Arriva. Stejnou délkovou modifikaci si nyní pořídí i Zlín. (foto: Vojtěch Mařík)
V roce 2021 si původně předváděcí vůz Rošero – P FIRST FCLLI XL v prodloužené variantě (8,5 m) zakoupila středočeská Arriva. Stejnou délkovou modifikaci si nyní pořídí i Zlín. (foto: Vojtěch Mařík)
Stáhnout PDF
Autobusy
26. 06. 2023 19:21
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní společnost Zlín–Otrokovice uzavřela tendr na nákup jediného midibusu, který prostřednictvím českého dealera, společnosti KAR Group, dodá slovenské Rošero.

Výběrové řízení s názvem „Nákup 1 ks minibusu“ (zde podotýkáme, že terminologie u malokapacitních autobusů není ustálená a za minibus se zpravidla považují vozidla do délky 8 m, nicméně zadávací specifikace připouštěla vozidla délky od 8 do 8,6 m, proto se v našem článku přidržíme slova „midibus“) bylo vypsáno dne 4. 4. 2023. S ohledem na to, že šlo o podlimitní sektorovou zakázku s odhadovanou hodnotou 4,5 mil. Kč (bez DPH), nebylo nutné vypisovat klasickou soutěž, ale bylo možné postupovat formou tzv. otevřené výzvy, kdy na podání nabídek bylo dáno jen 20 dnů (do 25. 4. 2023, přičemž do lhůty vstupovaly i velikonoční svátky). Jediným hodnoticím kritériem byla nabídková cena.

Nabídku podal jediný subjekt, již zmíněná společnost KAR group, která se přihlásila s midibusem Rošero – P FIRST FCLLI XL, za který požadovala 4,29 mil. Kč. Vozidlo má být předáno nejpozději do 31. 12. 2023, výrobce na něj poskytuje dvouletou záruku, vybrané části ovšem mají záruku limitovanou dle kilometrického proběhu (například u motoru, převodovky, hnací nápravy, filtru výfuku či uložení náprav jde shodně o min. 200 000 km), případně platí ještě obecné prodloužené záruky v čase na lak (5 let), prorezivění karoserie (8 let) či zaručenou životnost vozidla (12 let).

Autobusy SOR B 9,5 byly ve zlínské flotile zastoupeny v letech 2000 a ž 2012. Později je vystřídaly autobusy délky 10,5 m. (foto: Libor Hinčica)

Midibus Rošero – P FIRST FCLLI XL pro DSZO bude 8 490 mm dlouhý, 2 350 mm široká a 2 990 vysoký. Hmotnost prázdného vozidla činí 7 200 kg, výkon motoru 129 kW při objemu 2 998 cm3. Stanoviště řidiče i prostor cestujících budou klimatizované. Ve voze se bude moci svézt až 26 cestujících, z toho 18 sedících. Výměna pasažérů bude zajištěna skrze dvoje dveře, z nichž první budou pouze jednokřídlé. Druhé dveře mají šířku 950 mm a nachází se za nimi snížená nízkopodlažní část umožňující přepravu jednoho invalidního vozíku či dětského kočárku. Do Zlína bude vůz dodán v tradičních podnikových barvách (oranžovožlutá s tmavě modrým pruhem ve spodní části karoserie).

Připomeňme, že v minulosti ve Zlíně byly autobusy kratší délkové kategorie zastoupeny flotilou deseti vozů SOR B 9,5, které si DSZO pořídila v roce 2000. Všechny vozy byly vyřazeny v letech 2010 a 2012 a nahrazeny delšími autobusy Irisbus Citelis 10,5M (v počtu sedmi kusů). Autobus postavený na platformě užitkového vozu (v tomto konkrétním případě Iveco Daily) ovšem bude ve zlínských podmínkách novinkou.   

Podobné články