Menu

Dodávka 150 nových trolejbusů pro Minsk završena

Na snímku z 1. července 2021 vidíme letos dodaný vůz BKM 43300D ev. č. 2505. (foto: Adrijan Salaš)
Na snímku z 1. července 2021 vidíme letos dodaný vůz BKM 43300D ev. č. 2505. (foto: Adrijan Salaš)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 08. 2021 23:16
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Hlavní město Běloruska převzalo tento týden poslední ze 150 trolejbusů, které byly objednány před více než půl rokem. 75 vozů dodal MAZ, v jehož případě se jednalo o parciální typ MAZ-203Т70, a zbývajících 75 vozů dodal Belkommunmaš v podobě typů BKM 32100D (sólo, parciální, 25 ks) a BKM 43300D (článkový, parciální, 50 ks). Za poslední dva roky tedy došlo do Minsku 290 trolejbusů, což je sice ve světovém kontextu úctyhodné číslo, na druhou stranu jej lze spatřovat jako nízké, neboť Minsk na podzim roku 2019 oznámil, že chce do roku 2022 810 nových trolejbusů a je velmi nepravděpodobné, že by tento plán mohl ještě naplnit. Nicméně je otázkou, na co by další kvanta trolejbusů město potřebovalo, když je jeho trolejbusový park na postsovětské poměry značně mladý (jeho průměrné stáří je nyní zhruba 7 let), přičemž stavba nových trolejbusových tratí neprobíhá. 

Místní DP, Minsktrans, už před několika měsíci disponoval díky právě doběhlým zakázkám více než 800 trolejbusy, avšak takto vysoký počet trolejbusů pro svůj, byť mamutí, provoz nepotřebuje. Nynější stav 838 vozidel se ostatně brzy zmenší, protože většina nových vozů povede k náhradě nejstarších vozů (byť vyrobených už v tomto století), a tak se za pár týdnů počet trolejbusů v evidenci města opět dostane pod už tradiční hranici 800 kusů. Již v posledních několika týdnech byly desítky nejstarších trolejbusů od Belkommunmaše odstaveny a s jejich dalším provozem se nepočítá.

Poděkování: Adrijan Salaš

Podobné články