Švýcarský výrobce trolejbusů HESS zahájil dodávky nových trolejbusů do francouzského Lyonu. Zde byla společnost definitivně určena jako výherce výběrového řízení na dodávku nových článkových vozidel v únoru loňského roku poté, co byly zamítnuty všechny protesty konkurenčního Iveca.
Pro HESS se jednalo o obrovský úspěch. Kontrakt (vypsaný již v roce 2016) totiž umožňuje provozovateli (SYTRAL) pořídit v období osmi po sobě jdoucích let každoročně až 20 nových kloubových vozů SwissTrolley® 19 DC, což by umožnilo obnovit jednak současnou flotilu článkových trolejbusů ve městě, ale zároveň také rozšířit provoz trolejbusů. To je dlouhodobý plán města, které se rozhodlo znásobit své investice do veřejné dopravy a nedávno vypsalo mj. výběrové řízení týkající se přípravy projektu na rozšíření trolejbusové dopravy na bázi parciálních trolejbusů, přičemž součástí tohoto plánu má být i výstavba nových úseků.
Také nově dodané vozy SwissTrolley® 19 DC (používá se též pojmenování HESS lightTram® 19 DC) jsou již řešeny jako tzv. parciální trolejbusy a jsou vybaveny bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. Jedná se o kloubové trolejbusy o délce bezmála 19 m (výrobce nabízí verze 18 DC o délce 18 m a 19 DC o délce 18,75 m), které vycházejí z páté generace vozů s obchodním jménem SwissTrolley, jejichž dodávky byly zahájeny od roku 2017 a které dnes můžeme potkat například v Bernu, Curychu, Freiburgu, či v rakouském Salzburgu. Lyon si objednal nejprve 20 vozů určených pro provoz na lince C13, na níž se musely kvůli provozní nespolehlivosti stávající generace trolejbusů Cristalis ETB 12 objevovat v předešlých letech především autobusy. Následně byla potvrzena objednávka na dalších 13 vozů, které by měly postupně ovládnout linku C11.
Linka C13 by měla být parciálními trolejbusy obsluhována od března 2021, linka C11 pak od léta letošního roku. Úplně první vůz (budoucího ev. č. 2001) byl do Lyonu převezen dne 11. 12. 2020. Trolejbus byl dodán v šedé barvě bez červených doplňků, které budou patrně na vůz naneseny později ve formě polepů. Chybí prozatím také kryty kol, jejichž užití se rovněž předpokládá. Zkušební jízdy v ulicích města byly v režimu bez cestujících zahájeny 4. 1. 2021.