Menu

Drážďany využily i zbylou část opce na tramvaje od Alstomu

Tramvaje NGT DX XX z produkce Alstomu na propagační fotografii dopravce. (foto: DVB AG)
Tramvaje NGT DX XX z produkce Alstomu na propagační fotografii dopravce. (foto: DVB AG)
Stáhnout PDF
Tramvaje
12. 08. 2024 17:52
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Drážďanské dopravní podniky (DVB AG; Dresdner Verkehrsbetriebe) rozšíří svůj vozový park o další tramvaje Alstom NGT DX DD. Současnou flotilu 33 vozů doplní ještě sedm tramvají, čímž dojde k vyčerpání celého kontraktu z roku 2019.

Tehdy si Drážďany fixně objednaly 30 vozů, z nichž první byl veřejnosti prezentován v říjnu o dva roky později. Testování a dodávky sériových kusů se ovšem oproti původnímu harmonogramu výrazně protáhly a k předání posledních z třicítky tramvají došlo ve velkém spěchu až v závěru loňského roku. Pokud by se vozidla včas nepředala, hrozilo propadnutí přislíbeného financování z externích zdrojů. V mezičase si stihly DVB objednat i část z opce, která zahrnovala v době podpisu kontraktu pouze 10 vozů. Konkrétně byly přikoupeny tři tramvaje, jejichž dodávky byly zahájeny v červnu letošního roku.

Z 33 vozů, jež Drážďany v současné době mají a jejichž dodávky umožnily v loňském roce odstavit (po 13 letech od oficiální rozlučky) konečně i poslední tramvaje Tatra T4D (v lokálních modernizovaných variantách), je devět tramvají obousměrných, zbylých 24 odpovídá jednosměrné verzi. Připomeňme, že vozidla NGT DX XX dosahují délky 43,5 m a vyznačují se nezvyklým provedením skříně s rozšířením nad nástupní hranou tak, aby bylo docíleno max. šířky 2,65 m.

Na konci července 2024 bylo oznámeno, že se po dlouhých jednáních podařilo zajistit financování také pro zbylých sedm opčních kusů, které budou dodány v jednosměrném provedení v období mezi červnem 2026 a červnem 2027. Přestože vozový park začaly opouštět už i první nízkopodlažní tramvaje NGT6DD-ER z poloviny 90. let, nemělo by nyní objednaných sedm vozů sloužit jako náhrada starších vozidel, nýbrž k navýšení početního stavu.

Podobné články