V chorvatském přímořském městě Zadar bychom ve flotile místního provozovatele městské hromadné dopravy, společnosti Liburnija d.o.o., nalezli zajímavost v podobě autobusů Mercedes-Benz Citaro v provedení pro dopravce RTA Dubai. Nejedná se přitom o autobusy, které by se dostaly zpět do Evropy jako ojeté z tohoto arabského emirátu, ale o vozidla, která nebyla dubajským DP nikdy převzata.
Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) oznámil vítězství v tendru na dodání celkem 260 autobusů Citaro o délce 12 m ve speciální úpravě pro dubajské extrémní klimatické podmínky v březnu 2009, současně se startem produkce těchto vozů. Při přepravě do Spojených arabských emirátů bylo ale pět autobusů poškozeno, načež bylo rozhodnuto využít kapacit v Řecku, kde mělo dojít k opravě vozidel. Dopravce RTA Dubai ale i přes provedenou opravu odmítl vozy převzít a ty tak zůstaly bez využití. Po uplynutí záruční doby byly nabídnuty k odprodeji. Toho využil zadarský dopravce Liburnija d.o.o., který autobusy zakoupil v roce 2012 a do provozu je uvedl v červenci 2012. Vozy do té doby nikdy nevozily cestující a Zadar podle slov svých politických reprezentantů neměl mít dostatek finančních prostředků na nákup zcela nových autobusů, i když ještě v roce 2011 avizoval, že by rád pořídil dalších šest zcela nových Citar (navazujících na předchozí dodávku šesti vozů z roku 2008). Na druhou stranu nelze říci, že by byl nákup dubajských vozů úplně za hubičku. Výsledná suma za vozidla nebyla i přes avizovanou výhodnost celé koupě nejnižší – jeden vůz vycházel na zhruba 5 mil. Kč, přičemž financování bylo realizováno leasingem.
Vozidla, která obdržela v Zadaru ev. č. 246 až 250, zůstala v laku RTA Dubai, tedy v červeno-bílé barevné kombinaci, a zachovala si veškeré prvky nadstandardní výbavy, tedy zesílenou tepelnou izolaci spodku karoserie a podběhů, tónované zasklení oken pasažérů, silnější klimatizační jednotku se vzduchovými clonami u dveří atp. Z provedených změn lze zmínit například výměnu čalounění sedadel v interiéru a odstranění vnitřních přepážek mezi částí určenou pro ženy s dětmi a ostatními cestujícími. Autobusy byly koncipovány jako třídveřové, přičemž první dveře byly pouze jednokřídlé, obsaditelnost činila 82 osob, z toho 34 sedících. Všech pět vozů je ve městě nadále v provozu.
Mimo pětici zmíněných autobusů lze v ulicích Zadaru spatřit ještě jedno „falešné dubajské“ Citaro. V lednu 2015 zařadila společnost Liburnija d.o.o. do provozu dvojici ojetých vozů z roku 2006 ze služeb vídeňského dopravce Dr. Richard, přičemž jeden z těchto vozů – zadarského ev. č. 252 (ex-Vídeň ev. č. 8701) – byl nalakován do barev, které korespondují s lakem vozidel pro RTA Dubai. Jedná se ale o pouze dvoudveřový vůz (s oběma dveřmi dvoukřídlými) a ve standardní „evropské“ konfiguraci, takže jej lze od dubajských „originálů“ snadno rozlišit.