Menu

Dvě desítky vozů MAN Lion’s Intercity LE 12 pro ČSAD POLKOST

MAN Lion’s Intercity LE 12 ev. č. 1617 vyráží 4. 7. 2024 na posledním spoji pořadí 382/19 v 19:15 z terminálu Háje na cestu do Sázavy. (foto: Matěj Stach)
MAN Lion’s Intercity LE 12 ev. č. 1617 vyráží 4. 7. 2024 na posledním spoji pořadí 382/19 v 19:15 z terminálu Háje na cestu do Sázavy. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Autobusy
04. 07. 2024 20:47
Matěj Stach
1 minuta čtení

Společnost ČSAD POLKOST zařadila 3. 7. 2024 do provozu první z dvacítky nových autobusů MAN Lion’s Intercity LE 12, které pořídila v rámci zbrojení na prosincové zahájení provozu příměstských linek Pražské integrované dopravy podle nových smluv. První vůz zařazený pod ev. č. 1617 vyjel na odpolední část pořadí 382/19 zajišťujícího spojení hlavního města se Sázavou ležící na stejnojmenné řece. Dopravce z Kostelce nad Černými lesy jedním Lion’s Intercity LE 12 disponuje již od začátku letošního roku, kdy do svého autoparku zařadil předváděcí vůz, jenž byl k vidění také na veletrhu CZECHBUS 2023.

První prosincový den roku 2024 překreslí mapu dopravců zajišťujících provoz příměstských linek Pražské integrované dopravy. Změna se nevyhne ani společnosti ČSAD POLKOST, jejíž autobusy částečně zmizí z tradičního působiště v okolí Kostelce nad Černými lesy i z linek spojujících tuto oblast s Prahou. Firma se sice o soubor C5 – Kostelecko ucházela, skončila však na čtvrtém místě a nahradí ji Arriva City. Úspěšná nebyla ani na Českobrodsku (C9), chuť si však spravila v poslední vlně, kde ovládla D6 – Úvalsko a D8 – Kolínsko. Smlouvu na první zmíněnou oblast odmítla ČSAD POLKOST podepsat, pročež byla vyřazena, vedle Kolínska ale nakonec vyjede ještě na Říčansku (D4), kde původně první UMBRELLA CITY LINES nesplnila zadávací podmínky.

Vůz ev. č. 1603 je od svého zařazení spojen především s linkami jezdícími mezi Českým Brodem a Kostelcem nad Černými lesy. (foto: Matěj Stach)

Dvacet nových autobusů MAN Lion’s Intercity LE 12 kopíruje svou konfigurací předváděcí vůz ev. č. 1603, který před zakotvením u ČSAD POLKOST navštívil na konci roku 2023 ČSAD Střední Čechy a ČSAD MHD Kladno. Pod „kapotou“ se tedy ukrývá kombinace motoru MAN D 1556 LOH17 o výkonu 243 kW a automatické šestistupňové převodovky ZF 6 AP 1420 EcoLife 2. V salonu je umístěno 45 sedadel pro cestující, přičemž celkem každý autobus pojme 89 osob. Výroba vozů probíhala v dubnu a květnu, k jejich registraci poté došlo během května a června 2024. Vedle nich postupně POLKOST zařazuje také 25 Crosswayů LE LINE 12M, které dále doplní starší přestavěné autobusy.

MAN Truck & Bus se po tuzemském průlomu na trhu s městskými vozidly etabluje také v segmentu příměstských autobusů. Vozy Lion’s Intercity LE zatím v PID provozují Lutan a STROM WAY, k nimž se od prosince přidá ještě Vega Tour se dvěma autobusy. Sedmička strojů slouží v jižních Čechách u firmy GW BUS, osm jich vlastní BDS-BUS a šest v mild-hybridním provedení poté ČSAD Tišnov. Hned 15 autobusů čeká na uvedení do provozu u ZDARu na Vysočině.

Podobné články