Objednávková kniha nizozemské společnosti Ebusco, jež se pokouší i s pomocí čínského kapitálu o svou restrukturalizaci, se dále tenčí. Dopravce Svealandstrafiken, jenž provozuje dopravu v okresech Västmanland a Örebro západně od Stockholmu, zrušil zakázky na dodání elektrobusů Ebusco 3.0 a vybral nového dodavatele, jímž by měla být společnost Volvo Buses. Ta by měla dodat celkem 73 vozů, z toho 13 článkových, které budou vyrobeny v egyptské společnosti MCV na podvozcích vyrobených ve Švédsku.
Ebusco postupně podepsalo se Svealandstrafiken trojici zakázek – první v červnu 2022, druhou koncem téhož roku a poslední v březnu 2023. S ohledem na enormní zpoždění a nejasnou vidinu termínu dodání došlo k dohodě dvě ze tří dříve uzavřených smluv stornovat. Ebuscu nadále zůstává povinnost dodat 23 městských vozů pro město Örebro, což je mimochodem plnění z první podepsané smlouvy.
Volvo by oproti tomu mělo doručit do počátku roku 2026 třináct kloubových elektrobusů určených rovněž pro město Örebro a k nim 60 autobusů standardní délky pro linkovou/příměstskou dopravu. Předmětem dohody s Volvem má být také možnost uplatnění opce na další kusy.
Ebusco se rozhodlo počátkem roku propustit část svých evropských zaměstnanců a zcela ukončit svou výrobu v Evropě, která měla tak jako tak poněkud nejasný charakter. Do budoucna se mají vozy vyrábět nadále kompletně v Číně, odkud pocházela – s výjimkou modelu 3.0 – veškerá produkce už dříve. Formálně zůstává firma nadále nizozemskou, avšak vliv Číny výrazně vzrostl po koupi balíku akcií ze strany dodavatele baterií. Na konci října loňského roku firma přežila svou klinickou smrt, když se ji rozhodli stávající akcionáři zachránit. Jedním z aspektů záchrany bylo také provedení „měnové reformy“ v podobě snížení počtu akcií, což mělo navýšit jejich nominální hodnotu, která se plácala takřka na nule. Po přepočtu ve stanoveném poměru cena akcie následně stoupla, takže historicky nejnižší hodnota se nyní datuje k 28. říjnu 2024, kdy šlo o pouhých 0,78 €. V listopadu hodnota po oznámených plánech na restrukturalizaci, finančních injekcích i nové emisi akcií (kterou spolkl čínský investor) vzrostla krátce na 2,08 €, poté ale přicházely další odřeknuté objednávky, takže cena akcií začala opět padat jak slovenský katastr a úterý 21. 1. 2025 bylo uzavíráno na hodnotě 0,97 €.