Opakovaně ohlašovaný nákup nových trolejbusů pro ekvádorské hlavní město se ani po více než pěti letech různých politických a úředních proklamací a slibů ne a ne konat. Minulý týden se však quitská radnice vytasila s novým prohlášením, že na letošek zamýšlený nákup 10 nových trolejbusů byl přehodnocen a díky nalezení dodatečných zdrojů se bude nakupovat 25 nových vozidel. Parciální trolejbusy mají být vysoutěženy už v listopadu 2022 a vítěz tendru by je měl začít dodávat už na jaře 2023.
Odhadovaná cena jednoho (zřejmě kloubového) parciálního trolejbusu je 600 tisíc USD, což je nyní okolo 15 mil. Kč. Tato částka by snad mohla přilákat i některé výrobce z Evropy, avšak zadávací podmínky, zejména avizovaná krátká dodací lhůta, zřejmě povedou ke stejnému scénáři jako v Ciudad de México, kde tamní radnice sice proklamuje transparentnost a otevřenost vypisovaných výběrových řízení na nová silniční i drážní vozidla MHD, avšak v reálu předem připravených na míru vybraným čínským výrobcům.
V prosinci 2022 mají v Quitu skončit provoz poslední provozní vozidla z první 54ks série dodané v polovině 90. let, v provozu pak zůstanou už jen trolejbusy z druhé, 59ks série dodané v letech 1999 a 2000, i ta už ale dnes není kompletní. Jak je zřejmé, nákup 25 vozů v žádném případě neumožní navrátit původní počet trolejbusů, který se na konci minulého století vyšplhal na číslo 113. Město pro částečnou kompenzaci stávajícího neutěšeného stavu, kdy se s trolejbusy postupně prohání pod dráty quitského trolejbusového BRT koridoru čím dál více autobusů, uvažuje o tom, že by na trolejbusy přestavělo některé starší autobusy, avšak zatím nebylo schopno svůj nápad zhmotnit alespoň do podoby, která by byla technicky proveditelná.